måndag 7 december 2009

Så var det måndag igen, inne i december och det ösregnar, är det inte nu det ska snöa istället??det är så jäkla tråkigt med det här vädret och humöret blir ju inte bättre av det precis. Nä hellre snö än regn.
Helgen som gick har bara varit slapp, vilket retar mej idag så här på måndag eftersom allt står kvar och inte görs sej själv ,tyvärr!! Och sen blev man dyngsur efter morgonpromenaden med hundarna.
Ja, jag måste få gnälla lite....det är en sån dag.
ketukmeje
Ibland blir det ju såna dagar men jag ska ta och rycka upp mej om en stund, ska bara se till att få imej lite mer kaffe så kanske det känns bättre....man kan ju alltid hoppas.
minum Veckan som gick var väl iaf hyfsad tycker jag och klippningen av den lille toyen gick bra, så man har nog inte glömt helt iaf. Har också tillbringat mycket tid vid datan och försökt att leta reda på en del saker men det är ju en djungel av allt så jag håller på att bli galen och har man sen suttit ett par timmar och man ändå inte hittar något som man blir nöjd med, då blir man ganska frustrerad....och tycker att det är rent hopplöst.

Men men det ger sej väl det gäller ju att inte ge upp!!!
I Lördags så såg vi dansbandskampen som vanligt och denna gången
hade Melissa iaf riktiga kläder på sej.... och Playtones från Kallinge var med och gick vidare, tyckte jag var ganska roligt faktiskt, härliga killar med en go stil. Och nja , tror nog att dom skulle kunna komma en bit, kanske är dom de nya Lars-Kristerz, vem vet???
Och TorgnyMelins fick sin andra guldstjärna och är nu med i finalen...men det var ju väntat.

Igårkväll var vi en snabb runda i Nybro och hämtade upp Jimmie som vanligt får jag väl säga , han åker in dit varje helg numera tycker jag. Och det var segt att sätta sej i bilen och köra, är så trött på dessa körningar att ibland önskar man att bilen kunde gå sönder lite då och då, så man skulle kunna få en paus i körandet, nu när man så automatiskt säger "Ja" hela tiden.
Men det är väl så livet ska vara kanske.


Idag står det mycket städning på schemat, måste ta och röja runt här snart.....men ska först gå ut och fortsätta leta lite en stund till och se om jag hittar nånting av det jag behöver veta.

Så även om nu humöret inte riktigt är på topp så önskar jag ändå alla en go måndag.
senyum

1 kommentar:

  1. Pappa hittade en mjölkkanna , fast köpte den av en handlare som vann auktionen , TYYYPISKT ! men fick den billigt ändå . (han ska ju hämta mjölk på en gård)
    Sen var det lite småfynds lådor , att fylla loppisen med . En bokhylla & en järnspis och lite sådär.

    NJaa det vet jag inte om det var han som skulle dit , det var nog mest jag . Kul o komma ut litegrann ! :D & så är det ju så underbart & fynda lite ! :)

    Åh , vad skoj & snart få upp en gardin i sovrummet , Vad hade jag gjort utan dej ? Du är bäääst!

    SvaraRadera