måndag 20 december 2010

Fyra dagar kvar till Julafton....

Jösses, vad December månad har gått fort!!  Alltså jag hinner inte med i svängarna. Vi har hunnit fixa julmaten och några få julklappar, jag fattar inte hur vi ska hinna med allt???
Imorgon blir det ju trimmet hela dagen och sen ska det vara tävling här hemma, om vem som gör finast pepparkakshus, ska bli skitkul att vinna över Magnus, han har gått här och slagit sig för bröstet hur länge som helst och ser redan sig själv som den store vinnaren...haha, men vänta bara ... nu har han mött sin överman!!!
Sen ska ju knäcken göras och lussekatterna och päronbiskvierna såklart, fick receptet av en gammal barndomskompis på fb, härligt!! Har ju inte kunnat göra dom på många år eftersom jag slarvat bort receptet. Spännande!!!! Och faktum var idag i affären , när vi gick och handlade så slog det mig att jag skulle ju egentligen göra dom i år och leta reda på någon som hade det, receptet alltså.
Ja, där ser man, det händer alltid lite varje dag.
Jag får väl ta en bakdag på Onsdag ,antar jag. Magnus ska visst baka imorgon, sa han. Undrar vad han ska hitta på för gott??

På Torsdag blir det att fixa julklapparna och sen blir det nog en tur till Karlskrona för att hämta Johan eftersom han nu bestämt sig för att komma hem och fira Jul. Så man får ju hoppas på fina vägar!

Här emellan var det tänkt att försöka färga håret också, och på Onsdagkväll eller kanske under dagen så lovade jag att fixa till Rex också kom jag på...så det löftet får jag ju hålla.

I morse var det skitkallt ute -18, sa Magnus. Fy sjutton för denna vinter. Mycket värmeljus går det åt, idag köpte vi tvåhundra, sist köpte vi bara hundra och dom var slut idag,och det var på Torsdagen förra veckan då vi var och handlade, jag tänder ju hur mycket som helst nu vid denna årstiden. Tycker det är så mysigt. Dom hade billiga ljuslyktor på Willy`s för bara två kronor styck, Magnus tyckte att vi hade så vi klarade oss, jag har ju överallt i hela huset. Han har fullt sjå med att gå och släcka alla dom, så jag kan förstå att han inte vill ha fler...moahaha...
Så nu har klockan hunnit bli tio redan och gubben somnade av utmattning, tydligen. Så jag ska ta en dusch och sen krypa ner i sängen och se lite på tv:n tänkte jag, hoppas nu att det finns nåt att se också.
Ha det gott alla.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar