fredag 17 december 2010

Så var det fredag igen...

En vecka kvar till Jul och knappt några julklappar inhandlade, ja jösses, det blir tufft nästa vecka!!! Undrar hur man ska hinna med allt egentligen.
Idag har man fått ledigt, första fredagen på evigheter, känns ganska så skönt. Morgonen började med att starta upp tvättmaskinen, här finns hur mycket tvätt som helst, tycker jag gör inget annat än tvättar och städar. Man har inte hunnit vänja sig ännu vid att det är så mycket större och att det tar mer tid och ändå måste jag säga att det är lättstädat här.

För att återgå till julklapparna så har min fantasi brustit och jag vet inte alls vad jag ska köpa, nja en liten till Jenna har jag kommit på och som skulle passa henne, men det är allt också. Att det ska vara så svårt!!! Men jag ska åka in till Kalmar i nästa vecka så får jag se om jag kan få några uppslag. Alla andra tycker jag är så duktiga och har redan alla sina klappar under granen och helt färdiga....
Det blir nog inte att Johan kommer hem till julen, hade ett hopp om att han skulle komma hem detta året, han har inte varit hemma på många år nu ju.
Men efter det att han blev rånad så mår han inte bra, jävla as som förstör för mig. Man kan inte gå säker, inte ens i en liten skit-stad som Karlskrona längre. Hade inte tidningsbudet hittat honom så kanske inte ens hade levt idag eftersom dom lämnade honom i minusgrader och medvetslös ute mitt i natten och t.om. stal hans jacka. Fy f*n vad frustrerad man blir som mamma, jag skulle lätt kunna banka ihjäl asen som gjorde det ellr kanske ännu bättre, låta hundarna tugga upp dom!!!  Usch, nej nu ska jag inte förstöra dagen med att låta dom svarta tankarna ta över....
Dax att ställa sig i duschen en stund, så man blir pigg och fräsch!!!!

Tjing, i vinterkylan och allt pulssande i meterhög snö......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar