onsdag 8 december 2010

Snart Natta.....

Nu sitter man här mitt i natten och inte långt kvar till Jul, för sjutton, redan tredje advent på Söndag och jag tänker i mitt stilla sinne och undrar om vi verkligen kommer att bli färdiga tills dess???
Tja, det återstår att se!!!  Tror inte mycket på den saken..haha....
Idag har jag faktiskt varit ledig och skulle ju städa av hela huset och tvätta var tanken...ja jag kom en liten bit i alla fall.
Tvättat näää....städat??... Ja, lite..vet inte riktigt vad som hände med dagen. Körde Robban på morgonen och Helena till sitt jobb och när jag kom hem så stog Magnus i full färd med att baka frallor på morgonen och det var ju i och för sig väldigt mysigt och fruktansvärt gott, kan jag tala om. Sen skulle vi då köra igång med våra planer, mycket diskutioner blir det mellan varven och tankar och planer på hur vi ska ha det. Vi fick ialla fall upp en hylla i köket, så vi kan ställa glasen och lite andra prylar där. Sen började jag röja på övervåningen och hur skulle vi ha det där då?? Mycket snack fram och tillbaka.... och till slut var vi eniga om att soffan skulle bytas ut. Sagt och gjort, blev att åka iväg och inhandla en soffa i skinn istället för tyg, för den var ju hemsk den vi hade, så nu har vi fått ut åbäket och fixat till en riktigt mysig liten tv-hörna som vi alla blev väldigt nöjda med. Härligt!!!!
Tja, sen hann ju klockan bli fem och det var helt plötsligt dags att fixa middagen och idag stog jag vid spisen och då blev det potatisgratäng och kassler och det smakade bra. Magnus fick för sig att göra en tårta som blev till kaffet och det smakade också väldigt bra. Sen vet jag inte riktigt vart kvällen tog vägen men känner nu efter jätte-disken att det är dags för att krama kudden, imorgon är en ny dag att se fram emot med min älskade kärlek som ger mig så mycket. Puss till dig ,Gurkan...

Sov gott alla....

1 kommentar:

  1. Härligt med frallor till frukost& tårta till kvällsfikat . Han är ju lagom flitig alltså . Skicka hit honom istället !
    Vi ska upp till Classe & Marianne på lördag , så vi ska åka förbi er tror jag om det blir tid ! Andreas ville väl hälsa på Lisbeth också ! En svängom ska vi väl hinna !

    SvaraRadera