lördag 25 december 2010

Julafton....

Julaftonen bestod av en massa mat som sig bör, vi åt gott och julklappar blev det oxå  även i år.
Jennie och Andreas och lilla Vidar kom såklart framåt eftermiddagen. Vidar var definitivt den största höjdpunkten på julaftonen. Han är ju så grann och charmig, han tultade omkring och undersökte både hus och hundar, i synnerhet då Max, som fick sig sina nyp emellanåt.
Det enda vi gjorde var och äta tyckte jag, mat, mat ,mat i dess olika former och smaker.
Ostbricka såklart och lite familjespel blev det hela kvällen. Skip-bo för hela slanten. Jennie slog alla på fingrarna och tog hem segern.

I pepparkakshus-tävlingen blev det oavgjort mellan Magnus och mig....  tråkigt, hade velat ha en röst till så jag hade kunnat reta honom. Haha....
Och idag åkte Familjen Sandberg/Göransson vidare på sin jul-turnè. Hoppas dom kommit hem nu....och får pusta ut lite.
Själv hade jag att göra med att plocka i ordning efter allt, det enda jag gör nu för tiden så är det att städa,tvätta och plocka efter alla andra. Tror dom är lama!!!! 

Så nu eftermiddagen har jag bara tagit det lugnt och tänker fortsätta med det.

Önskar alla en god fortsättning på Julen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar