torsdag 23 december 2010

Sovmorgon... =)

Idag fick man sig en sovmorgon, inte illa ,må jag säga!!!  Det var ett tag sen som det hände. Att jag kunde sova så länge då?? Efter maten igår var både Magnus och jag så utpumpade att vi kröp upp i sängen  och satte på en film (som jag inte ens kommer ihåg nu) och somnade till den, den måste vart tråkig...sådär runt halv-åtta tiden tror jag. Vaknade av att pojkarna höll på där nere, dom fnittrade och skrattade som små tonårsflickor, haha, då hade klockan hunnit bli elva och hundarna var tvungna att komma ut på en kvällsrunda och få sitt. Sen var det dax för bingen igen och sovit gott hela natten...det var välbehövligt, för det var en jäkla dag igår, snurrig som fanken och inget gick som vi planerat. Magnus höll nog på med bilen i stort sett hela dagen och jag kom igång med allt bakande vid ett-tiden. Och då hann jag ändå inte med att göra knäck, så det får jag ta idag eller i kväll. För nu på förmiddagen ska vi ge oss iväg och inhandla julklappar och fixa ärdigt dom och jag har inte kommit på något bra ännu, kan jag tala om, utan står här som ett fån och vet inte vad jag ska köpa. Vidar är väl inga problem och inte Maria (hon är i stort sett klar) men dom andra då??  Jag blir tokig!!


Det är likadant varenda år!!


Det är inte så kallt idag som det var igår, endast -6, tack, gode gud för det. Igår var ju rena tortyren, en riktigt bitande kyla och det knastrade ordentligt under skorna. Usch och fy!!! Nu hoppas man bara på att Våren kommer tidigt i år eller nästa år kanske man ska säga, för jag vet inte om jag klara av att det ska vara så här fram till April.
Det är fortfarande tyst här i huset, barnen sover men jag tyckte jag hörde Magnus nu, så han är nog på väg upp. Jajamen, här kommer han , sjungande som vanligt. =))


En kopp kaffe till sen blir det en dusch, får väl ta hundarna först antar jag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar