måndag 13 juli 2009



CARMEN......

Vår lilla flicka som tyvärr bara blev nio år och gick bort i Augusti 2008...

Hon var en väldigt speciell liten dam, vi hämtade henne i Ronneby då hon var sju månader gammal och hon var en mix av Golden/Am.staff...

en otroligt snäll o anpassningsbar tjej...hon älskade sin flock över allt annat och tog väl hand om oss. Hon kom att bli barnens favorit...hon väntade alltid och höll Robert sällskap när han kom hem från skolan om jag inte hunnit hem tills dess. =)) Hon älskade långa varma sommrar ...solen var hennes favorit...man kunde hitta henne överallt där den minsta lilla solstråle sken... En dag satt hon mitt i hörnan av trappen och jag förstog inte först varför hon satt sej just där...inte förrän jag märkte att solen sken rakt in där i hörnan genom hallfönstret...hihi..ja hon var härlig...

Man fick passa henne när vi eldade i öppna spisen , för hon skulle bara ligga framför den på vintern.

Det jobbigaste för henne var nog när Nyårsafton kom , som för många andra stackars skotträdda hundar...Ett år så vägrade hon gå ut på flera dagar efter nyårsafton..jag fick tvinga henne så att hon fick "göra av sej" ialf lite...Den lilla..


Det var stor o svår sorg när hon lämnade oss...man tror ju att hjärtat ska brista i tusen bitar ..det gör ju så fruktansvärt ont...fortfarande när man tänker på henne eller skriver om henne som nu eller tittar på foton så kommer tårarna o man kan inte sluta gråta...usch , vad det sliter o drar...men man måste plocka fram alla goa stunder som man fick med henne och vilken tur vi fick som kom att ha henne hos oss...

Hon var och är vår allas kärlek...


Tänker på dej ålskling och du kommer för evigt att ha din speciella plats i mitt hjärta........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar