fredag 17 juli 2009

Fredag.......o lite uppgiven...

Jaha, så var det Fredag igen,ganska skönt faktiskt ,har ju varit en ganska strulig vecka tycker jag, mycket tid har kretsat runt mamma och hur vi ska göra det bra för henne.
Lilla mamma , det kan inte vara lätt att bli gammal, rygg o knän som värker,diabetes med allt var det innebär och dement, fy f-n det är en jäkla sjukdom det och framför allt måste det vara plågsamt för henne, att vara så mittimellan, ibland klar och ibland inte , usch jag blir så ledsen när jag tänker på det. Och att man står där så maktlös och inte kan göra nånting.
Igår skulle vi ha anhörigsmöte som gick åt pipan eftersom hon vart så ilsk och skulle flytta ifrån äldreboendet som hon bor på. Hon har en sån fin liten lgh med uteplats och hon kan göra vad hon vill om hon vill, det är ju just det ...att vilja oxå.
Det ligger fint med naturen in på knutarna, min bror har letat rätt på det bästa.
Men igår vart det skit rent ut sagt, man blir såå trött för detta tar så psykiskt på var och en, så idag känns det som mos i huvudet....Inte ens kaffe hjälper, fick strunta i min bokföring igår eftersom allt blev kaotiskt men måste in idag ..uuurkk, känner mej inte alls motiverad.
Tufft, men det får gå ...är bara att kämpa vidare..
Puss på dej lilla mamma, älskar dej....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar