torsdag 13 augusti 2009

Kväller.........

Ja, idag har vi inte hållt många knop, sitter här nu efter kvällspromenaden med Loppis o Aramis, ska bara "kissa" den lille en gång till innan det är dax för nattning.
Och efter en riktigt go middag ..så man bara "päser" över känns det som, det vart fritterat kött och ris o jordnötssås som jag är så svag för...men vaddå, gott ska man väl äta ialf...Och ikväll är det väl nån film ialf,om inte annat så går ju "Grannfejden" i repris, är ganska kul att titta på , folk kan vara väldigt barnsliga även när dom nåt den aktningsvärda ålder av sjuttio år...hehe..ibland är det så man skäms.
Idag har telefonen varit tyst...ingen mamma som ringt o gråtit och det är tur det för idag hade jag inte orkat tror jag. Ibland drar man sej för att åka o hälsa på för man blir helt slut i både kropp o själ. Jag kan toksomna efter besöken där, det är ju fruktansvärt att man säger o känner så...men varför ska man ljuga då...?? Det är ju så!!! Jag älskar henne lika mycket ändå så det är ju inte det det handlar om.
Egentligen skulle ju Robban o jag tagit en cykeltur ikväll men känner att varken han eller jag pallar det...får nog bli sängen o en film istället. Usch, vad lat jag blivit!! Eller det är jag inte egentligen ....bara slutkörd. Man blir lite sliten ibland och jag börjar faktiskt närma mej femtio så det är väl inte så konstigt kanske.
Lilla Aramis plockar ganska mycket energi oxå, det var hemskt vad han kan hålla på..han leker o busar hela tiden med endast för dom avbrott som blir när han ska äta för det vill han ju inte missa.När jag brukar börja med maten då är man vaktad och får han inte smaka nåt så får man sej en utskällning som heter duga. haha..så kaxig, ska bli kul att se vad det kommer att bli av den mannen.
Imorgon ska jag ialf försöka ta ett städtag här så det blir lite fint till helgen...för på Söndag bär det av till Kvarnamåla igen, får inte glömma att köpa Barometern imorgon så man vet vad det är som ska auktioneras ut..f-n vad kul det är med auktioner..jag får ju abstinensbesvär om vi inte åker dit,rastlös o konstig så det har blivit som ett gift och det är så praktiskt för man kan ju ta med hundarna oxå så man slipper ha dåligt samvete för dom.
Och det är alltid nåt man behöver...i söndags ropade jag in en symaskin för 180 kr. tyckte jag var billigt och den vart helt okej. Vi har ropat in halva hemmet där...hehe...
Nähä gott folk där ute ..NU ska jag samla ihop mej o borsta tänderna och krypa ner en stund tills det är dax att springa ut med Aramis igen...
Ha en go kväll o sov gott........... =))


2 kommentarer:

  1. Så bra , har pratat med Robert också .
    Jag funderar på om man skulle åka med till Kvarnamåla på söndag , om det auktioneras ut ngt vettigt . troligtvis får man bara massa skit med sig hem ändå . Vi kan ju se , om jga orkar & så ..

    Ja , vi får hoppas vi kan få en & annan kräfta kanske . De skulle väl göra sig av med det mesta vad jag förstod det som ..

    SvaraRadera
  2. Ja, det får vi reda på idag...du vad går jag in o ändrar här, för när jag skrivit en blogg så blir den schemalagd o det har jag inte bett om vad jag vet...och sen undrar jag om jag inte ska kunna ändra själva signaturen ???

    SvaraRadera