torsdag 8 oktober 2009

Bokföring ????

Morgonen började precis som alla dom andra med att "kissa" Aramis, kaffe o en cig.
Vilket fortsatte med att köra H till jobbet och R till skolan med en timmes mellanrum, men idag fick jag iaf R till att äta lite frukost....och det är inte dåligt.

Efter det bestod den närmaste timmen till att bädda sängar och tvätta nån maskin, börjar fyllas på igen. Och en morgonpromenad men hundarna innan det var dags att köra till Nybro för att ha bokföring.
Jag blir f-n galen på den, jag får inte ihop det i slut-tampen hur jag än gör, tycker jag. Alla siffror blir bara till en enda stor sörja, åtminstone i huvudet. Ska jag öppna eget så måste jag nog ha nån som tar hand om det.... på dessa övningar som jag håller på med så ska det ju göras momsredovisning i slutet av månaderna och jag glömmer tydligen att fylla i och sätta in dom s.k "dagskassorna", är ju kanske en fördel att man håller reda på det om man ska nåt sen. Tror jag undermedvetet tar ut det "svart"...haha.

Så nu är man hemma igen, trött i huvudet och ögonen när man suttit där inne. Usch, ja.
Har nu mina funderingar på om jag ska stryka Vidars kläder( så pytte-små o söta) eller förbereda maten???
Ska ju ha raggmunkar och fläsk idag , så det tar ju en stund med att skala o riva potatisen...men det är värt allt jobb, så gott som det är.

Kompisen ska visst snart ha ett S-party igen,det var faktiskt trevligt sist, fast jag fick dricka is-the själv. Men den här gången får H hämta mej så jag kan få ta lite vin. Funderar på om jag ska släpa med mej någon. Och nästa Onsdag ska jag på något smink-party , typ....ska bli intressant.

Ikväll blir det "Johan Falk" igen, måste bara se den sista filmen också.
Nja, jag får väl slita mej härifrån nu om jag ska få nåt gjort, helst skulle jag vilja vila på soffan en stund, är så trött.

Ska iväg imorgon också, redan vid halv-tio måste jag befinna mej i Nybro, blir nog en rörig fredagsmorgon skulle jag tro.



Ett leende kostar mindre än ett elektriskt ljus och ändå lyser det upp mer i ett hem.







3 kommentarer:

  1. Kikar in o kollar här hos dej:)Nice o läsa ju..mycke kloka ord skriver du:)

    S-party,sånna e alltid trevliga med,lite go dricka innanför västen hihi.

    Önskar dej en skön kväll gumman..

    Kramizz Helene

    SvaraRadera
  2. Tack, lilla Helene,
    Roligt att du gillar bloggen, alltid kul o höra ju. =))

    Ja, jag funderar på att gå, faktiskt.

    Kramar

    SvaraRadera