lördag 8 maj 2010

Höstväder.....=(

Vilken blåsig och smådyster Fredag som var igår, rena höstvädret. Så vill vi ju inte ha det NU, nu ska det vara massor av sol!!!!
Tur att vinterjackan fortfarande var framme.

Har hällt upp den första koppen kaffe denna lördagsmorgon och njuter av den....och funderar över veckan som gått. Den har varit spännande och intensiv. Man känner att man är tillbaks igen och har hittat "hem"...Äntligen!!! Hade en Cavalier för nedklippning igår, en snäll,run
d herre på sju år. Det gick bra och han njöt verkligen av badet han fick och den ompyssling som bjöds på. Är nog en av dom få hundar som riktigt tycker om att bada, annars brukar det ju vara lite protester.

Så vi hade en några trevliga timmar, han och jag.

Idag vet jag inte riktigt vad som händer, mycket aktiviteter är det denna helgen i Emmaboda och runt omkring i länet. Har tydligen lovat bort mig som chaufför om vädret inte blir för jäkligt, vill säga. Så det är väl bara att gilla läget och köra på, som Hanna brukar säga.


Vi lyckades fixa ett kylskåp till trimmet som vi ska ha dit på söndag...eller "vi", det var egentligen H som fixade det. Han brukar lösa det mesta den mannen.
Jag klippte även honom igårkväll och det blev bra tyckte jag, han vart lite nervös och nästan bangade ur när han väl satt på stolen men jag stod på mig. Hahaha.

Nähä, dags att ta itu med hemmet som kommit i skymundan denna vecka....innan man får ge sig ut på vägarna.

En liten lurvig kille.... Klar och nöjd!!!!!

Ha en bra dag..........

2 kommentarer:

  1. faaan vilken skillnad .. Duktiga du !

    SvaraRadera
  2. Tack, lilla Jenna, ja lite skillnad blev det. =))

    SvaraRadera