torsdag 2 december 2010

Snö,kallt och flytt.....

Torsdagsmorgon, sitter med min första kopp kaffe och ser man ut genom fönstret så möts man av snö och kyla...brrr...en liten stund för mig själv, hela huset är tyst, alla sover gott i sina sängar, det enda som hörs är lite låg musik med LasseStefanz.

Vi har nu kommit in i huset med hälften av möbler och saker.... snön stoppade upp flytten... så nu hoppas man bara på att det ska lätta lite och att det ska bli skottat riktigt borta vid lägenheterna så man kan komma fram med släpet och fixa resten.....inte lätt alls!!! Vi kanske ska vara glada om vi är inflyttade till våren, nää, så illa ska det väl inte bli men som det ser ut just nu så ser det inte bättre ut...haha
Vi packar upp och sorterar kartonger och julstökar om vartannat när vi inte sitter i bilen eller jobbar. Fast idag har jag inte tagit in några hundar och ser fram emot att få gå här och plocka, finns ju hur mycket som helst att göra. Kan ju hoppas på att Magnus får ledigt ifrån sitt taxi-körande och kan vara hemma lite hos mig ...hade ju inte varit helt fel. Tror jag ska sätta in en sån här liten kaffebryggare i bilen med tanke på att det är där som han ibland får tillbringa den mesta tiden om dagarna, dom flesta i alla fall.

Tycker så synd om honom ibland, hans hjärta är så stort, finns ingen som ger så mycket av sig själv som han gör. Tror jag skulle kunna göra allt för denna underbara människa och jag är så tacksam att jag träffat honom. Lilla gubben, du har det inte lätt...

Oj, klockan är redan åtta, dax att gå ut med hundarna....  vad tiden springer iväg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar