tisdag 12 april 2011

Att kunna skilja på ditt och mitt!!!

Nu har det varit inbrott igen!!!  På ett visst ställe nere i byn, tycker dom haft "besök" så gott som varje vecka den sista tiden!!
Det är för j*kligt rent ut sagt att en del inte kan skilja på vad som är ditt och mitt, inte kunna gå ut och ta sig ett jobb, precis som alla andra vanliga människor får göra för att få ihop till mat & räkningar.
Det gör mig så förbaskat irriterad att dom inte fått den uppfostran dom ska ha.

Sen finns det ju dom som "köper" sakerna utav dom också och jag tycker inte dom är bättre dom heller utan skulle få sig en ordentlig näsbränna!!!! 
Man blir så besviken på patrasket som bär sig så illa åt . Det är vanligt hederligt folk som jobbar och kämpar sig framåt som då råkar ut för skithögar som är alldeles för långfingrade och andra som utnyttjar detta för att få köpa billigare, trots att dom vet vad det kommer ifrån.

Jag hoppas verkligen att dom åker fast riktigt ordentligt nu när polisen är dom på spåret!!




1 kommentar:

  1. Hej Bibbi! Vilken fin blogg du har har. Att fa inbrott ar inte kul och jag forstar att du ar arg for det.Vissa manniskor verkar inte ha forstatt att det ar skillnad pa "ditt" och "mitt" och det ar ledsamt. Mina foraldrar hade inbrott i sin sommarstuga, for flera ar sedan och de kande det som om de blivit utsatta for en slags "valdtakt" med frammande manniskor som gatt igenom alla deras personliga tillhorigheter och dessutom tog de min mammas symaskin med och det blev hon riktigt forbaskad over. Hoppas att ni inte blev av med allfor mycket och att polisen far fast den/de har typerna, som gor sa har. Lycka till och ha en trevlig helg. Kram Maritha

    SvaraRadera