torsdag 13 augusti 2009

Ännu en morgon.

Nu har man varit ute med hundarna , två ggr redan, så nu förhoppningsvis kan man slå ner ändan en stund med en kopp kaffe o varva ner eller?? Tur att grannen under har tålamod, för Aramis o Laban ska ju ALLTID hålla på o leka klockan sju-åtta på morgonen, då är det full rulle kan jag tala om, katten hänger oxå löst emellanåt. =))
Idag har vi ingen bil hemma, ganska skönt faktiskt för då kan man ju gå här o bara va, plocka o pula som man vill. GÖTT!!
Två sekunder behöver den lille på sej för att kasta sej in på toaletten och hjälpa mej med att tömma kattlådan..*mår illa =(* så snabb, alltså!! Ååå..äckligt!
Tänker inte pussa honom idag ialf. Brrr!!
Från det ena till det andra, har ganska så stora funderingar på att köra Agility med Laban, tror att han hade gillat det, såg att det fanns alla skaer att köpa på Rusta bl.a så det tror jag få ett projekt i höst om det går att göra möjligt.
Vi måste ju ha nånstans att vara oxå ju, kan ju liksom inte slå upp det här på baksidan för då har man väl ingenting kvar sen. Men ska snacka med ett par kompisar som bor långt ute på landet .. =)) Det är ju så bra för dom att få jobba med typ sånt, för jag märker att Laban har så mycket energi och behöver få utlopp för den. Kör "Sök" med honom men han behöver lite mer. Dessutom tycker jag själv att det är skoj om nu hunden ifråga är pigg på det.
Kanske Lilleman oxå blir intresserad, kan man ju börja tävla om dom pallar, fast det är nog mina nerver som ska palla det först. Vet när jag körde lydnad med min gamla tik och vi skulle iväg o tävla ..HON var jätteduktig, det var jag som gjorde alla fel. Fick min hundinstruktör att skratta. Typiskt mej. Nu har ju allt legat på i is ett antal år av olika anledningar så det hade varit skitskoj att få köra igång igen.
Mmmm så det målet har vi till hösten. Hoppas vi på att det är genomförtbart oxå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar