onsdag 26 augusti 2009

Ja, nu har man ialf fått Robban till skolan, sängarna bäddade, tvätt imaskinen och t.om hunnit duscha och det var skönt.
När jag ändå var i farten så ringde jag rektorn på skolan oxå och vi ska ha ett möte på måndagmorgon och så dom får ta del i resultatet från BUP. Han behöver ju verkligen hjälp med en del ämnen, är inte lätt att hänga med i svängarna nu på högstadiet. Han har ju svårt med att ta emot för mycket information på en gång och det behövs gå i hans takt annars blir det bara pannkaka av allt!! Men dom har redan satt in en heltidare i klassen så det var ju redan igång och det är ju bra.
Nu sms:ade stackars lilla Jennie och tydligen så har det blivit något fel med hennes pengar från försäkringskassan, ja man blir ju inte förvånad så nu blir det väl att lägga halva dagen i telefonsamtal dit antar jag, hon skulle komma upp sen får väl sätta på lite kaffe till henne.
Jag har starka funderingar på att ringa upp Telia igen och se hur det går den här gången...undrar om jag ska få nåt nytt modem utan att behöva betala för det....fy f-n va fula dom kan vara.Det har bara varit skit med dom sen i vintras och man blir sååå trött!!!! Det är lustigt att ingenting ska gå smidigt.
Man betalar så mycket pengar till dom och då ska man kunna kräva lite service åtminstone. Ett modem ska väl ialf hålla mer än fyra månader eller?? och eftersom man har allt i ett så att säga så står man ju utan allting ...tv,internet o telefon när det då krånglar. Det har varit fel på förstajacket inne i lgh och utanför o varje gång har det tagit minst en vecka innan det blivit åtgärdat. Usch, nog om dom nu, man blir ju bara deprimerad.

Nu borde jag fortsätta lite här så jag inte blir sittande vid datan hela dagen....men det är ju såååå lätt..........

4 kommentarer:

  1. tur det verkar som att det börjar ordna upp sig , men ingenting förvånar mig när dte gäller det förbannade packet , jag undrar om de har buntat ihop alla idioter på ett & samma ställe . hmm !

    Tack så mycket för din fina kommentar! :) tog hela dagen & designa den ! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, nu behöver vi en massa flyt...framöver...ringde telia oxå och hon skickar ett nytt modem utan kostnad och ville t.om kompensera upp för den tiden vi vart utan..haha..däe fick jag för jag skällt på dom!!!!

    SvaraRadera
  3. vad skulle de kompensera med då?
    ååh , då fick jag inte ringa & skälla . Får ju inte skälla någonstans ! :) haha

    SvaraRadera
  4. Nja, det sa hon aldrig men hon tyckte att på nåt vis skulle det vara rättvist ialf. hehe...

    SvaraRadera