onsdag 26 augusti 2009

Regnet det bara öser ner....

Så är nu då hösten förmodligen på gång.....visserligen blev jag väl lite förvarnad av kompisen igår men ville väl inte tro på honom. Skit oxå vi skulle ju ta cyklarna på morgonen ju...men det ser ut som om det lutar åt bilen, tja det är ju inte så mycket att göra. Jag ger mej ialf inte ut på cykel med denna förkylningen!!Det räcker med att man får springa i regnet med Loppan o Aramais....
Idag har jag funderingar på att sy färdigt gardinerna, kan ju vara ett bra projekt denna lite dystra regniga dag....faktiskt så är det en bra idè. Kanske jag får dom färdiga denna gången.

Kvavt och otäckt var det ute oxå..i
ibland är Aramis äcklig...nu var han så in i sjuttsingen snabb med att stoppa i sej nåt äckligt såklart som naturligtvis kom upp här inne...å...jag mår illa....jag orkar inte sånt idag...inte när man har feber o är så kass.
Nu slank det ner en alvedon iallafall så får man hoppas att det känns lite bättre om en stund.
Efter att vi varit ute och låtit hundarna springa av sej ordentligt igårkväll så kröp vi tidigt i säng och såg film. "Män som hatar kvinnor" dvs, jag såg den ..Henrik somnade som vanligt...men hur eller hur så är den ialf sevärd...den vart kanonbra och jag höll mej som sagt vaken hela tiden. Ska inte avslöja innehållet för ni måste bara se den!!!!
Hade lite svårt att komma till ro igår och lilleman oxå för den delen så det vart sent inatt, somnade nog inte förrän halvett-ett nånting. Och väckt av klockan vid sex,så jag lär nog vara ganska så spak idag skulle jag tro.
Måste ringa rektorerna på skolan med ..verkligen ett måste så Robban får den hjälp han behöver,blir väl förmodligen ett möte med i det snaraste.
Ja, lilla Robban,han var ju så nervös igårmorse att han skakade men det hade gått så bra så, och hans kompis har ju tydligen flyttat och bor nu alldeles intill skolan, så dom hade varit hemma där en stund ....Jag hoppas att han kommer igång nu efter denna stillasittande sommar, det har inte rört sej om många knop kan jag tala om.
Dax att se till att han kommer upp nu...tycker han är seg idag....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar