fredag 9 oktober 2009

Äntligen Fredag............=))

Gud, så gott med lite helg nu, ska ta till vara på den....många planer för den finns det, får väl se hur många jag lyckas uppfylla.....b.la ska det bakas bullar och så har vi bilen som ska städas ur, på Söndag funderar jag på att ha en sån där riktig Söndagsmiddag med hela familjen, om nu Jennie och Andreas inte har andra planer vill säga.
Trodde igårkväll att denna fredagsförmiddag skulle bli jobbig, men vad härlig den har varit, känner mej så nöjd. Så skönt att komma ut och träffa nya ansikten.
Och så många ungdomar med så nya och fräscha ideér som ska genomföras här i Nybro, ska inte avslöja så mycket ännu, förrän deras projekt är igång, men det är en kanongrej som kommer göra stor nytta. Ska bli spännande att få följa dom från start.
Är hemma på en mellanlandning nu, ska snart köra och hämta Robban..... sen får jag försöka ta en runda med dammsugaren, hann ju inte mycket mer än att bädda sängarna, duscha och ta hundarna på en morgonrunda.
Idag fick dom för första gången vara hemma själva i fyra timmar, det längsta i historien här iaf. Dom har varit sååå duktiga, jag har fina hundar när det väl gäller. Så det första vi gjorde nu när jag kom hem var att gå ut och leka.
Och lilla Aramis skuttade och hoppade av lycka och när vi väl var nere och jag kunde släppa honom lös , så sprang han som om han precis upptäckt sina ben och vad dom kan göra för nytta. Det är så underbart att se dom lyckliga.

Han har fått en sån lång nos, undrar lite vad det kommer ifrån, vilken ras i honom. Han är så sött och med sina mandelformade ögon. Hans liv är komplett när han får vara med sin flock.
Likadant med Laban, så flockbunden. Det är ömsesidigt från min sida, är vilsen utan mina hundar.

Ett problem har jag dock idag, vad ska jag ha för middag?? Igen, ja denna stående fråga....
har lite funderingar på kyckling och ris. Det var ju ett tag sen vi hade det, faktiskt.
Tänker lite till,tror jag.

Hörde en läbbig sak på radion imorse på vägen in till Nybro. Att nån som jobbar på något dagis i vårt avlånga land, tar foton på barnen och lägger ut dom i sin blogg och att dom försöker hitta vem det är men har inte gjort det ännu och personen fortfarande håller på att uppdatera sin blogg. Dom vet heller inte vilket dagis det är ännu.
F-n, jag trodde det var bra med kontroller när kommunerna anställer folk, så var det iaf för fyra år sen. Jag hoppas att dom får tag i vederbörande. Finns det ingen moral längre!!!

Förrut tänkte man på barnen och vakade som en hök över dom, nu är det barnbarnen man får oroa sej över. Vår värld blir bara sjukare och sjukare, skrämmande tanke.... att det inte finns begränsningar för vissa människor. Vad är det som håller på att hända egentligen??
Vi har för dåliga straff, det skulle vara livstid utan permission.
Usch, jag vill inte tänka på det.

Nu ska jag ta en svängom med dammsugaren.

Så nu önskar vi er en riktigt go helg.



Det finns mer hunger efter kärlek och uppskattning i världen än efter bröd.







2 kommentarer:

  1. Hejsan! Tittar in och önskar dig en
    trevlig söndag!

    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Varsegod!

    Min söndag var toppenbra!
    Vad mysigt med små barn. Det var väl tur det.

    Tack desamma!
    Kram

    SvaraRadera