måndag 12 oktober 2009

Så var det Måndag igen, hemskt vad fort en helg kan gå. Hade middag med Jennie o Andreas igår på Söndagen, var mysigt och så fick man se den lille också, även om han sov och pruttade hela tiden, det var hemskt vad såna små kan låta när dom vill...haha....
Vi var och hämtade Jimmie i Nybro på kvällen och han hade köpt en data och ny skärm, så han var så nöjd så...och även lillebror vart det också eftersom han fick ta över storebrors gamla. Jimmie hjälpte mej få in photoshop till min, men jag fattar ingenting!! Nja, jag orkade inte sitta och klura så mycket igår heller, var ganska så trött när kvällen kom.
Får väl se om jag orkar se över det ikväll .

Vid klockan ett ska jag in på kurs , får vi se hur det går idag. Blev påmind om att bilen ska in på ombesiktning imorgon, och allt är ju inte åtgärdat ännu, så det får nog fixas ikväll. Allt på en gång.
Och en sak som slog mej på morgonen var ju att på Lördag är vi ju bortbjudna, jag trodde det var långt kvar.

Kommer vara väldigt trött innan lördagen kommer, denna veckan kommer bestå av mycket körande. Man vänjer sej vid sträckorna men den vägen här emellan är ju så tråkig och nu är det värre eftersom dom bygger om och all trafik blir omdirigerad genom Emmaboda. Men på Fredag ska det vara klart säger dom.

Vi hoppas också på att det ska bli lite bättre väder, f-n vad det har regnat, blir såå trött på detta. Allt blir ju lidande, inga riktiga promenader att njuta av precis, hundarna blir dyngsura, ja en annan också. Usch, så tråkigt, och igår när vi då var ute och körde så ser man ju knappt, när det blir mörkt och regnar. Man blir ju nervös av att inte se riktigt om det skulle springa ut nåt vilt, här varnar dom för vildsvin.
Och så börjar ju älg-jakten idag också, så nu får man vara ännu mer uppmärksam.

Så ta det lugnt på vägarna, gott folk.

och ha en fin dag.




2 kommentarer:

  1. ja fy fasen vad detta vädret suger! Men å andra sidan så är det skönt att vara gravid när det inte är värme ;)

    Tycker helt klart du ska se över Photoshop, det är en enorm frihet när man kan det :)

    SvaraRadera
  2. mumsigt med middag var det minsann , men man blev ju så j-vla mätt bara . Mådde verkligen illa så mätt var jag , men huuuuu så gott ! :) Älskar verkligen din mat ! ;)


    Pusspuss! & massa kärlek!

    SvaraRadera