torsdag 1 oktober 2009

Lyckan är total.....




En vacker liten gosse såg världen för första gången igårkväll klockan 23.05 (30 september) 3.580 g och52 cm lång, är han. Även om mormor har svårt att tro det.
Tippade nämligen på ca 3 kg och 50 cm lång. Men ack, vad
jag bedrog mej.

Han är den finaste gåva som vi någonsin har fått, en liten gulklimp. Man är helt betagen av detta lilla barn och jag är såå stolt över att just jag får vara hans mormor.

Han har gett mej livsgnistan tillbaka genom att bara födas. Så mycket känslor som just nu far runt i kropp o hjärta går inte att beskriva i ord. Det finns så mycket av den varan som bara väntar på att få komma ut. Det svämmar snart över.
Jag känner att jag kan andas igen.

Mitt lilla älskade barnbarn.
Och denna fantastiska resa har jag fått vara med att göra, att få ta del i hans födelse var något så otroligt vackert och fint .....ett minne som jag kommer bevara och vårda ömt i mitt hjärta för alltid.
Detta lilla fenomen ska man alltså få se växa upp... alla små framsteg som han kommer att göra..man ska få dela glädje och sorg, besvikelse och lycka. Det ligger en ljus framtid framför oss och den ska bli så spännande och rolig.
Alltså, jag är mormor på riktigt nu!!

Solen lyser som den aldrig har gjort förr , denna Oktoberdag och jag är så lycklig. Så fort tankarna vandrar till honom så fälls det också en tår, av glädje och lycka. En berusande Lycka.

Tänk vad ett litet barn kan göra, va!!




Till mitt hjärta.

Tack, mitt älskade lilla barnbarn, för att just du är du och att jag får vara din mormor.
Jag ska ta till vara på varenda minut med dej, jag ska bevara och vårda varenda ö
gonblick i en liten ask som jag ska bära närmast mitt hjärta. Du min lilla ängel, min själ.
Din födsel har gett mej en inre styrka som jag trodde att jag förlorat, men du har fått den att börja gro igen. Jag känner ett lugn och en harmoni i mej själv, tack vare dej, du lilla,lilla.

Att få se dej och ditt lilla ansikte är en fröjd,för något så vackert och underbart gör att alla bekymmer är som bortblåsta. En solstråle som kommer att skina och förgylla mina dagar, även om regnet öser ner.
Du är verkligen livets efterrätt. En efterrätt som jag tänker frossa och njuta av länge,länge.
Jag ska följa dej i livets resa, jag ska finnas för dej när du som mest behöver. Jag ska älska dej, och bli världens bästa mormor. Du, min lille prins. Som är det vackraste jag vet.


5 kommentarer:

  1. Som jag väntat På att du ska Uppdatera Bloggen GRATTIS Mormor ...SÅ otroligt söt är han Hoppas allt gick bra för Jennie även Om d drog ut på tiden ..Hälsa henne så gott Fick tårar i ögonen när jag såg så fint du skrivit kramar

    SvaraRadera
  2. vad söt du är "mormor".. ;) han är duktigt lik både Jimmie och Jennie när de var små, det är han verkligen! längtar tills jag kan komma till er och gosa med er allihop! PUSS!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS
    Hälsa mamma och pappa så mycket.

    SvaraRadera
  4. Grattis mormor! :) Vad han är lik jennie!! Hur söt som helst! Hoppas allt gick bra, och att ni mår bra allihopa! Pussa den lille från mig! Kram Alexandra

    SvaraRadera
  5. Tack, lilla Alex.
    Jo, allt gick jätte-bra.
    Jaa, jag ska pussa honom från dej, jag lovar.

    Tusen kramar.

    SvaraRadera