tisdag 29 september 2009


Japp, så blir det!! Imorgon kommer bebben, Äntligen!!!
Vi åkte in till förlossningen idag vid tio, och där konstaterade dom att det bara var att åka hem igen, att det bara är sammandragningar...eller bara och bara, det är ju jätte-jobbigt för Jennie att få gå så.
Vi fick förklarat för oss att 85% efter att vattnet har gått,föder inom 24 tim. ...och 95% (tror jag det var) föder inom 72 tim. Men det verkar inte som om Jennie är med där.

Så imorgon ska vi vara där vid halv-nio igen, på morgonen, så ska dom sätta igång henne.
så nån gång under dagen/kvällen ska vi väl äntligen få se vår efterlängtade bebis.

Bebbe har verkligen hållt oss på sträckbänken, sån liten enveten krabat, va??
Jennie har varit så duktig hela tiden, ja Andreas också...men nu tror jag att dom är otåliga och inte orkar vänta så länge till, vilket är helt befogat tycker jag. Jag känner precis likadant.
Helt plötsligt blir ju dagarna vääldigt låååånga!! Tiden går så fruktansvärt sakta.


Jag känner mej stolt och utvald av att få bli mormor och få dela detta med min älskade dotter och hennes goe pojkvän, att få vara med och följa detta lilla knyte från början. Att få snusa in den underbara bebisdoften, smeka över dess fjuniga hjässa, få sitta o betrakta alla vackra drag i dess lilla ansikte.
Att få uppleva det första leendet, när knytet rullar över från rygg till mage för första gången, börjar sitta o krypa. De första stegen...
första tänderna,första ordet/orden...
Du lilla,lilla du ska bara veta vad efterlängtad du är....jag är så lyckligt lottad.

Och nu är det inte så många timmar kvar innan vi ses,bebben och det ska bli så fantastiskt och underbart, en förtrollande känsla som jag alltid ska bära med mej.
Puss på dej ,bebben.

Nu ska mormor natta sej så hon orkar med morgondagen.....och kan ta många,många kort.















4 kommentarer:

  1. söt du är faster.. :) om hon inte orkar/kan/har tid - ring eller SMSa mej när det är över. :) längtar som tusan tills han är ute så jag kan komma och sova över och gosa både Jenna och bebi! :) och dej, såklart.. ;) Puss

    SvaraRadera
  2. åh så fint du skrivit jag Hoppas d kommer gå fort imorgon GUUD va Jennie är duktig som kämpat på jag väntade bara i 10 timmar d känndes som en evighet så kan förstå jennie Å ANdreas vill ha bebis NU Jag önskar er ALL lycka Imorgon Kram Sofie

    SvaraRadera
  3. Spännande med bebis på g!! :) Och efter 72 timmar snittar de pga infektionsrisken, det sa de till mig när mitt vatten gick. Mys på med bebisen, hoppas allt går bra :)

    SvaraRadera
  4. Grattis! Vad härligt med en liten bebis!!!

    SvaraRadera