torsdag 19 november 2009

Så sitter jag här igen, med mitt kaffe och försöker vakna till lite. Tänker lite på gårdagen och smälter in den med allt som var.
Fick till slut tag i tjejen som har hand om stresshanteringen, ironiskt nog så vart jag för stressad att snacka med henne men kom fram till att jag ska åka ner till henne klockan ett imorgon.
Det vart lite rörigt igåreftermiddag när jag kom hem, hundarna skulle ju ut och sen var det gamla vanliga med att hämta och köra.
Till middag blev det kycklingröra i bröd och det var uppskattat, jag trodde dom skulle äta ihjäl sej, själv klarade jag bara av en....skulle ju orka att ta en kopp kaffe på maten också....samt en kokosboll.

Sen vart det en stund framför tv:n med "arga snickaren" ....men somnade ifrån stundvis, var så trött.
Jennie ringde och sa att dom stannade en dag till eftersom det blåste så och dom hade haft strömavbrott, men det klarade vi oss ifrån faktiskt det är fördelen att bo så här och inte på landet vid såna tillfällen. Nu kom jag på att jag skulle ju gått ner till vårdcentralen och tagit den förbenade sprutan igår också ju men ack nej, det vart ju inte så....hmm..skulle ringt min läkare också eftersom han ska skriva ut ett särskilt intyg till af, men han har ju inte hört av sej ännu....han har nog glömt mej eller kanske han har blivit sjuk....i svininfluensan, vem vet...nä det får vi hoppas på att han inte har...

Idag är det bokföring som gäller nu i eftermiddag och jag som skulle jobbat hemma med det ,ja eller hur...har ju inte ens haft upp papperen...har ju inte hunnit. Det här kommer ta tid innan jag är färdig och egentligen skulle jag varit i Nybro igårförmiddag på excel men insåg att jag inte skulle hinna, morgonen var ju fullspikad här. Och jag var ju tvungen att köra redan vid tolv eftersom jag hade en bit på vägen. Hundarna var ju också tvungna att få sitt innan jag gav mej av så dom skulle klara sej utan att behöva stå med benen i kors.
Disken orkade jag inte heller ta igårkväll så den står här nu och väntar så vackert på mej....så nu när jag fått iväg och kört Robban till skolan så får jag väl börja med den så man slipper se den när man kommer hem. Hade behövt att köra ngr maskiner tvätt också, vi får väl se hur långt jag kommer idag.

Sitter och funderar, jag måste nog införskaffa en stor kalender om jag ska kunna komma ihåg allt som jag dessutom ständigt måste ha med mej....vet inte hur mycket jag glömmer ibland.
Jag fick ju en stor av Jenna en gång men den är liksom för tio år framåt och blir lite förvirrande,men annars vart den fin.

Nähä, dags att köra Robban nu om han ska komma i tid till skolan.
Ha en go Torsdag här ute.
P o K

2 kommentarer:

  1. Den du fick av mig var ju en dagbok , mer dokumentation :)

    SvaraRadera
  2. Godkväll i stugan! Allt bra med dig?

    Ha en skön kväll.

    Kram

    SvaraRadera