onsdag 24 februari 2010

Nja, in till Nybro kom jag aldrig idag utan det får bli på Måndag istället.

MEN, vilket härligt väder vi fick då, en smak på Våren, så härligt att gå i solen och känna dess varma strålar i ansiktet, höra fåglarna kvittra dom små stackarna, nu är dom nog lyckliga.


Steken är i grytan o puttrar, jag har också hunnit med en liten stund hos lilla Vidar, som idag inte visste hur han skulle ha det. På Lördag ska jag få den äran att vara barnvakt åt honom. Och oroliga mamman laddar förmodligen inför det. Dom ska gå ut och äta middag!! Ja, lilla Jenna kan behöva få koppla av lite.


Har hunnit med att ringa Hanna ang min "lilla" inköpslista. Kul att höra hennes röst igen. Så nu är den biten avklarad.
Ringde Skatteverket på morgonen... och fick det svaret ang. det här nya om kassaregistret att man får tjäna 169.600kr/året innan man behöver införskaffa det. Känns ju bra ...en utgift mindre för tillfället. Men man måste ju naturligtvis skriva kontantfakturor. Men man slipper ju ligga ute med så mycket i början då. Sen när allt har fått fart,vilket jag räknar med att det ska bli så kan man ju fixa det längre fram. GÖTT!!!

Så nu har jag ett samtal till att göra i efter middag och det är att ri
nga om lokalen så den finns kvar till mej och berätta vad som är sagt.
Får vi hoppas att turen är med mej där oxå.

Städat har det också blivit, mellan varven, har bara köket kvar nu...så jag tänkte jag skulle försöka ordna det med, fast nu känns det lite motsträvigt att ta tag i dammsugaren igen. Är lite seg o trött.

Så nu är det avtorkat på golvet där med.
sengihnampakgigi




Ska snart sätta mej ner och trixa lite mer med visitkort o flygblad om en stund och försöka förbereda så mycket som möjligt. Kanske något presentkort oxå vad det lider.
Detta är så fruktansvärt kul och jag är taggad att få börja köra igång.



Lilla Aramis, mammas goding!




Min andra stora kärlek!!! Laban.














1 kommentar:

  1. det kommer gå så bra med allt . Men jag måste lära mig bokföra ju :)

    SvaraRadera