lördag 20 februari 2010

På banan igen............ ??

Hemma igen efter en intensiv vecka i Linköping på Tassarnas trim....

Den har verkligen varit en lärorik o kul och framför allt helande för själen.
Hanna,som äger o driver trimmet är riktigt duktig och proffsig på det hon gör och jag blev väl bemött av både henne och dom andra tjejerna.

Vi startade upp klockan sex på morgonen ifrån lilla Lindås ,trots snöiga vägar s
å gick det bra upp och vi hittade oxå med lite hjälp. Aramis hade jag med mej ,både för att jag skulle få lite sällskap och att det känns fortfarande svårt att lämna honom. Laban är ju äldre och nöjde sej med att vara hemma hos dom andra och vara hos "daghusse" om dagarna.

Vi gick ut ganska hårt på Måndagen och jobbade fram till sent, MEN vad roligt det var att hamna i hundvärlden igen, mycket att prata om och mycket att fånga upp, när man nu inte varit aktiv på ett tag.
Den dagen cirkulerade det nog runt 30 hundar på trimmet och då var inte alla kloklippningar inräknade.
Jag fick en liten vacker portugisisk vattenhund i min omsorg som var så trevligt och go, men tyvärr var det så mycket intryck den dagen att jag glömde ta fram kameran....*suck* men den lilla var så go o kelig, hon var inne för lite spa. Hennes "syster" som är en storpudel blev klippt i lamm, men inte av mej.senyumkenyit

En Welshs corgi "fluff" kom in för lite skönhetsvård, en väldigt söt tik med vackra ögon. Och en liten sheltie-valp på ca sex månader.

Det var skoj, Aramis som inte sett så många hundar och nya lukter på en gång var lika trött som jag när kvällen komm och vi kröp ner...tog inte lång stund för John Blund att komma...o hälsa på.. sengihnampakgigi

Tisdagen och Onsdagen avlöpte lika bra och med massor av hundar...cockrar, springer spaniel,schnauzer, shitzu, pudlar,golden,pudlar, borderterrier....
så härligt att få trimma och klippa igen och nog sitter takterna kvar efter dessa år och det var ju det jag ville ha ett svar på och det har jag fått.

Så med mycket kött på benen så känner jag att jag är mogen och klar för att ta upp det här igen.

I Torsdags blev det en valpklipp på en shitzu och fick godkänt så att säga, gjo
rde henne själv och bad Hanna ge mej ärlig kritik så jag kan räta till felen om jag nu gjorde det. Så jag kände mej väldigt nöjd med resultatet och att jag fortfarande är med på banan. HÄRLIGT!!

Sen var det borderterrier ett par stycken efter varandra och jack russell och där va
rt det oxå helt okej....jag får ju inte glömma den goa bedlintonterriern Sniff , vilken underbar hund!!!

Så nu jäklar MÅSTE det bli medgång och kunna driva igenom detta så jag kan slå upp ett trim här ...för det behövs verkligen kan jag tala om.
Det här är ju min dröm att få kunna jobba med hundar , det kommer ge såå mycket och kan utvecklas till något bra....för många ....det finns massor av ideèr på lager....så håll tummarna för mej nu.....
love

Så TACK, Hanna för en kanonvecka, jag är verkligen nöjd och känner att jag fått respons och tillräckligt säker på att komma tillbaka igen. Du är en pärla!!!!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar