fredag 12 mars 2010

Ögonen är själens spegel...

...säger man och visst utläser man mycket i ett par ögon.

Man kan läsa av direkt vilken sinnesstämning som råder hos en person. En del kanske man får leta djupare hos men ett par ögon kan avslöja mycket!
Det är ju alltid ögonen man söker kontakt med först vid ett möte med någon som sen följers av kroppsspråket.
Det är ganska fascinerande hur mycket vi egentligen "pratar" med ögon och kroppen.

En blick säger mer än tusen ord- så sant så sant!!


Igår var mitt älskade barnbarn och jag åter ute på Nybros gator och torg på en promenad under tiden som Jennie hade sin bokföring.
Vi var inne i bokhandeln för att kika lite, när jag står där koncentrerad på att leta efter en speciell bok, så kände jag mej plötsligt iakttagen och tittar då ner i vagnen.
Det som då möter mej är en blick så öm och ett vackert litet leende från lilla Vidar. Det var ett ögonblick som jag ville frysa och hålla kvar så länge som möjligt.
Såna speciella stunder sparar jag och bevarar djupt i mitt hjärta, på en alldeles speciell plats som bara är Vidars, mitt unika lilla barnbarn. Jag är den mest lyckligt lottade mormor som finns, så mycket kärlek som detta lilla underverk bjuder på.
Tänk vilka gåvor livet har att ge!!!




På tal om böcker så har jag nu letat sen innan Jul efter två stycken som jag verkligen vill ha,men att det ska vara så svårt att ha dom hemma då??!!

Nicolina Teresia av Bengt Eriksson och en klipp o trim bok av Carina Rhom.

Den förstnämnda är en roman-dokumentär som handlar om en kvinna som i tidiga år börjar sol o våra en massa karlar på 40-talet. Är såå sugen på att få läsa den!!! Nu har jag varit på tre eller fyra ställen och inte fått fatt i den. Hur svårt kan det vara, den kom ut i höstas.

Den andra ska det t.om. vara rea på nu, men den finns inte heller att få tag i. Jag får nog beställa dom om det ska hända något.


Igår kväll tog vi hundarna med oss ner till centrum och hade lite miljöträning och dom kan om dom bara vill!!!! Det gick jättebra, Laban blir bara bättre o bättre.
Jag var så trött efter maten att jag nästan ställde in det men sen kunde jag inte svika mina älskade hundar, dom hade ju blivit lite försummade igår eftersom jag var iväg på eftermiddagen.

Dom var så lyckliga o nöjda när dom kom hem sen och sov gott inatt.


Jag hörde ett reportage i radion igår morse också som handlade om en som har uppfödning på såna här långhåriga kossor....Cattle nånting heter dom ju. Ja ialla fall så hade en av hans kor kalvat och den stackars kalven hade blivit ett lätt byte för, hör o häpna åt två RÄVAR!!!
Där fick ni alla varghatare!!! Jag säger ju det!!!! Det är inte bara vargen som är ett rovdjur och som tar tamdjuren.....To.m han som blivit utsatt för det sa det också att man så lätt skyller på varg eller lodjur.
Vad glad jag blev att få höra en sund människa yttra sej.

Nu har jag inte tid med bloggvärlden längre ,har redan suttit alldeles för länge, måste få i ordning här innan jag ska hämta Robban från skolan, köra Jimmie till Nybro, hämta Henke från jobbet och sitta barnvakt åt Jennie och allt detta innan fyra.
Så ha en go helg på er alla!!!!

Och krama varandra i trafiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar