torsdag 11 mars 2010

Lite mörkt....

och disigt i luften idag, ligger som ett duntäcke på himlen, men har vi tur så sticker solen fram idag igen.
Det var inte mer än -4* på morgonen så det var inte så farligt kallt på morgonpromenaden, skönt. Är så gott när man får njuta lite av våra promenader med hundarna. Igårkväll tog vi oss en rejäl runda, ville liksom aldrig avsluta den, vi bara gick o gick.
Jobbar mycket med Laban som kan vara ganska jobbig emellanåt med sitt skällande och dragande i kopplet. Med kopplet har han blivit bättre men när man möter någon och speciellt då en annan hund så måste han skälla, inte vrålskäller direkt utan precis som han ska visa att han finns, typ.
Har försökt med många medel och ibland är han jätteduktig.

Jag har alltid trott att han är så blockerad att han inte hör mej, men så är det inte ....jag VET att han hör mej . Det är bara frågan om han VILL och sen testa mej såklart.
Men visst han har blivit mycket bättre, det har han, så lite mer tid på det så ska vi nog få fason på honom.
Aramis ska ju bara dra i kopplet men det tillhör ju hans ålder nu men han är mer lyhörd och vill göra mej till viljes, så med honom räcker det med ett "Nej". Han är väldigt lätt att ha o göra med.

Det som i så fall är hans svaga sida är ju när man vart iväg om det så bara är för tio minuter, så ska han hoppa och studsa av glädje när man kommer innanför dörren. Men jag nonchalerar honom och vänder honom ryggen tills han lugnat sej och då kan ge honom beröm och belöna honom med att klappa honom.
Tyvärr så gör inte alla det som kommer hit, även om jag säger till dom utan gör då tvärtom, vilket gör att min fostran tar dubbelt så lång tid att få ur honom det. Jaja, inte alltid hundarnas fel.
Laban gör inte så utan håller sej på golvet och hälsar fint. Skönt det, jobbigt med två studsbollar!!!

Så egentligen jämnar allt ut sej i slutändan.....haha....

Det är som att ha små barn,man får vara alert hela tiden.



Idag är det bokföring som står på schemat för Jennie och jag ska köra och vara lite barnvakt åt Vidde, därför hoppas jag på lite solsken så vi kan ut och gå lite under tiden.
Blir ju lite mysigare om solen skiner.... ska gå och titta i bokhandeln funderar jag på och se om jag hittar den boken om Nicolina Teresia av Bengt Eriksson, som jag letat efter sen innan jul.
Den tror jag är så bra!!! Ska ju handla om en kvinnlig Sol o vårare på 40-talet.
Vi hoppas på att turen är med mej.

Kan bli intressant läsning.

Dags att fixa till sej lite.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar