måndag 15 mars 2010

Stackars Jennie....

hon måste känna sej "halv" utan sin kära dator, det märks att den är på lagning, annars hade hon direkt kommenterat inslaget med Uffe.
Lilla Jenna hoppas att du snart får hem kära "Harald".

Idag har man energi för tio , vet inte vart jag ska lägga den riktigt...full fläng i hela lägenheten. Så idag lär det nog bli städat.....IGEN!!!!
Man får ju hoppas att det finns lite kvar av den i slutet på månaden också.


Fredagskvällen avlöpte bra tyckte jag, var ju på ljusparty nere hos Jennie och handlade för 320 kronor ljus, kan ju vara gott att ha till vintern sen. Doftljus var det såklart. Det fanns ju mycket häftiga och fina saker men det var faktiskt dyrt.
Man kan ju inte köpa allt.... inte just nu i varje fall. Me det fanns två ljushållare i form av vinglas som jag verkligen fastnade för men dom kostade tror jag 300 kr styck och man vill ju gärna ha ett par då att ställa på bordet.
Men visst det var helt okej.

I Lördags var jag seg och mådde inte så där himla bra, så det var sängläge så gott som hela dagen och pizza på kvällen.

Igår gick jag här och plockade som vanligt och tvättade upp och bäddade rent i sängarna. Var en runda in i Nybro och hämtade Jimmie på efter middagen, sen var det dags för att stå med middagen som igår då bestod av nötbiff med stekt potatis,stekt lök och gräddsås.


Kröp ner i sängen tidigt för att titta på Wallander och naturligtvis så ringer det både i telefonen och på dörren.
Utanför stod grannen och berättade att hon skaffat en liten Lagotto-flicka!! Kul!!! Fler hundar på Sandgatan.
Hon är två år så det är ingen valp. Ska bli spännande att få träffa den lilla tösen.
Hon ville att jag skulle lyssna lite efter henne idag eftersom det var första gången hon blev lämnad ensam i sitt nya hem.
Men jag har inte hört ett ljud där ini från. Så hon har nog anpassat sej bra.


Och som vanligt så erbjöd jag min hjälp om det var något hon behövde med nytillskottet. Jag far så illa om djuren är hemma för mycket ensamma , det kan ju vara lite svårt om man inte har ett jobb som dom kan följa med till.

Det slutar nog snart med att jag kommer driva ett hunddagis...haha... eller blir jag dog-walker.


Men det är roligt med hundar, dom ger en så mycket.
Fick lite roligt åt Gere när jag kom ner dit sist, hade varit runt i affären och köpt grädde till dom och jag var lat och ställde mej bara i dörren och gav Gere gräddpaketet och sa till honom att ge matte det.
Han tog sin uppgift på allvar och gjorde som vi sa... och kanonlycklig när han fick göra det. Han är så samarbetsvillig den gossen. Så det är roligt att hålla på med honom.

Nu är det dags för en promenix med doggarna, dom väntar på mej.

Ciao.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar