lördag 6 mars 2010

Uppe innan tuppen....



Ja idag vaknade man tidigt, redan halv-sex och kände att det var ingen idè att försöka ligga kvar. Utan det var bara upp och på med kaffekannan, så nu sitter man här igen i sin lilla värld och funderar, på allt o ingenting.

Det blev en lugn fredags eftermiddag o kväll. Till middag var det potatisgratäng och smala grillade revben. Smakade väldigt gott. Idag blir det nog fläskfilè, men vet inte ännu vad jag ska ha till den.

Egentligen skulle en kompis kommit hem igår och vi skulle tagit en poker-runda, men jag fick avblåsa det och vi fick skjuta på det, fick ju naturligtvis ett migränanfall, så det
var ju bara att ta det lugnt och krypa ner i bingen. Tråkigt, men vad gör man??!!!
Det känns i alla fall bättre idag så nu hoppas jag att det fortsätter så.

Jag har förmodligen suttit för mycket vid datorn och sovit dåligt, det är ju ganska mycket nu som händer och man har svårt för att varva ner.






Vi skulle ju tvättat och fixat till bilen idag, jag undrar jag om vi kommer till skott med det idag?? Idag vill jag bara vara hemma och bara va. Det är så gott att få göra så när lördagen kommer. Ska väl åxå passa lilla Vidde idag en stund tror jag.

Funderar på och sorterar veckan som gått och en morgon när jag satt och lyssnade på radion så fick man ringa in och uttrycka sina åsikter.
Det var bl.a en äldre herre som hörde av sej och ansåg att vargarna fyllde ing
en funktion och menade på att dom skulle inte finnas. Hur trångsynta kan folk egentligen bli?? Jag är så trött på detta varg-hat som råder i vårt land. Vargen är ett sånt magnifikt och fascinerande, ståtligt djur och som naturligtvis drar sitt strå till stacken. Den har alltid blivit så orättvist behandlad, folk säger att den river får o renar o dyl.
Jag tycker bara det är så konstigt, för många år sen när jag bodde i blekinge så var det en björn som förvillat sej ner hit och vad gjorde den då?? Jo, den rev och dödade får för fullt. Men det skrevs och gapade inte hälften så mycket som när det går vargar i skogen.

Vid ett tillfälle satt jag och läste en gammal tidning från förra året och då var det någon "halv-kändis" som fått sina hönor dödade, allihop. Japp, det var varg såklart som hade gjort det enligt dom själva, med feta bokstäver som rubrik. Va dom nu tog det på, att det skulle vara varg menar jag , för ingen hade ju hört eller sett något.

För Räv kunde det väl inte vara va??? Det är ju precis så som räven beter sej, han går ju in och tar så mycket hönor han bara kan och drar med sej. Har själv varit med om det, så jag vet!!

Jag hade fem hönor o en tupp vid ett tillfälle och som precis börjat v
ärpa såklart och det unnade inte den räven mej som tydligen haft koll på mina hönor. Utan en kväll när jag varit slarvig och glömt att låsa grinden till hönsgården så passade han på.
På morgonen var varenda höna borta och tuppen låg placerad på gräsmattan utan huvud...schysst!!!

Då var jag inte go på honom kan jag tala om. Men det är ju så det fungerar i naturen, inget konstigt.

Jag tycker bara att vargen inte ska behöva bära skit för sånt som andra rovdjur orsakar. Det finns ju som sagt var många olika slags rovdjur i vårt avlånga land....inte bara varg.
Dessutom finns det ju inte alls så många kvar, runt 200 hundra och d
å ska man också veta att dom pendlar mellan Sverige och Norge.

Så varghatare var inte så jäkla trångsynta , det blir så patetiskt!!!




En kopp kaffe till sen är det dags att gå ut med mina "vargar"......

Önskar alla en go Lördag.









1 kommentar:

  1. Ja människan är ett otäckt monster ! Det är egentligen många människor vi ska bunta ihop och slå ihjäl . Så enkelt är det !

    Ja du kan ta Vidde en stund idag , om du känner dig bättre i huvudet !

    Puss

    SvaraRadera