lördag 6 mars 2010

Nu har man hoppat runt i hela lägenheten och dammat och torkat golv. Så skönt att ha det rent, som sagt hundarna fäller ju en massa och nu börjar det bli lite extra.

Tvätt i maskin och torktumlare har jag åxå hunnit med. Bara några maskiner kvar.

Kompisen gick ner och ska rensa förrådet, får se hur det går med det, kommer väl knappt in där kan jag tänka.
Snart blir det duschen, en promenad med hundarna och sen ska jag laga lite god mat. Fläskfilè står på listan. Tänkte skära ett snitt i den och lägga i smältost med vitlök. Låta den stå och puttra en stund med lite lök och minimorötter. Låter det inte gott??
Till det blev det bestämt att dom ville ha kroketter och sen får det bli en god gräddsås med vinbärsgelè i, det sätter extra piff på såsen kan jag tala om. Ett knep som jag fick lära mej när jag jobbade på restaurangen i K-na.

Åh, nu blev jag hungrig!!!


Dags att spinna vidare här...........kommer kanske ut en runda senare..... vem vet........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar