onsdag 14 april 2010

Nu blev det fart på kärringen.....

Energin bara sprudlar för tillfället.... nu ligger det hur mycket jobb som helst framför mej, kommer förmodligen önska att det skulle finnas fler timmar på dygnet. Men det är ju nu det roliga börjar!!!!

Var uppe redan klockan halv-sex i morse så det blev en tidig morgonpromenad. Jennie börjar ju sin första arbetsdag idag och körde henne dit på morgonen. Så hon smög upp hit och tog sej en kopp kaffe innan vi körde. Jag hoppas det går bra för henne idag och att hon ska trivas. Hon pusslar och donar för att få allting att gå ihop. Hon är sååå duktig , min lilla dotter. Min bästaste vän!!!!



Hundarna och den stackars katten har fått sin frukost och nu sitter Jimmie och jag för att njuta utav våran. Jag skriver "stackars" om kissen för han kom inte in härom-natten och klockan halv-fem på morgonen vaknade jag av katterna slogs här utanför så stickor och strån rök. Och naturligtvis var det ju min lille som fajtades. Senare på morgonen så var det en liten skamfilad sak som haltade in.
Så nu får han bara vara ute mitt på dagen, för då hinner han masa sej in innan mörkret faller.

Idag ska jag möta upp AF utanför banken klockan halv-två och fixa allt där. Sen i eftermiddag när jag hämtat alla så blir det en tur till ÖoB, för att köpa in en del grejor till firman.
Imorgon ska flygbladen fixas och börjas dela ut.
Fredag bär det av ner till skåne och en runda förbi Tingsryd för att inköpa det mesta så jag kan starta upp så fort som möjligt.

På Lördag är Ikea inplanerat, ska köpa och fixa till skärmar som jag ska ha på trimmet....och lite annat smått o gott. Har jag tur så kanske jag hittar ett snyggt tyg också.
På Söndag ska vi träffas och skriva kontrakt på lokalen och gå igenom den , ska ju fixas lite med avlopp och blandare till badet. Det ska bli så himla kul!!!!! Sen kan man börja så smått med att börja ställa i ordning där. Jag ska göra det sååå fint, så att alla ska trivas och tycka det är mysigt att komma in om så bara för en kopp kaffe.
Jag har så många idèer som jag måste utveckla som jag nu haft tid för att tänka ut de sista månaderna. Jag ska också hinna ha en liten invigning för dom som varit engagerade i detta projekt. Målet är nu att det ska vara färdigt att starta den 26:e denna månaden.Och att allt är komplett till första Maj. Den 25:e är det Holmsjö marknad så då ska vi kombinera nytta med nöje och lappa bilar med flygblad där.

Riktigt härligt känns det nu och det ska bli sååå skoj att ha ett jobb att få gå till. Framför allt få jobba med det som jag tycker är roligast, mina älskade hundar!!! Dessutom kan mina hundar vara med hela tiden och behöver aldrig lämnas ensamma.
Om någon hade frågat mej för ett år sedan om att min dröm skulle kunna gå i uppfyllelse så hade jag sagt blankt "Nej", jag trodde faktiskt inte det var möjligt. Men det var TVÅ personer som trodde på mej och idèn..... och ett år senare så står jag här och har ta mej f*n lyckats. Jag vet nog inte riktigt själv hur det gick till.... hehe
Men nu känns allt jobb och tuffa tider värt besväret och även om vägen fram nu också kommer att bli tuff, så känns det som om det inte finns något som jag INTE fixar. Ibland är det bra att gå den långa vägen för att få ett bra resultat.

Jag är så GLAD!!!!!!

Måste TACKA alla som stöttat mej under denna resa!!! Tack för att ni finns!!!

P o K








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar