onsdag 5 maj 2010

Uppe innan Tuppen....

Idag är man uppe före tuppen, vaknade redan tjugo-över-fem, egentligen allldeles för tidigt att stiga upp men sitter här ändå med en stark kopp kaffe. minum
Lite seg så här på morgonen innan kaffet hunnit göra verkan. Ska in och jobba idag också, det står Dvärgschnauzer på schemat idag...hoppas vi att det går bra. Idag får Laban stanna hemma hos pojkarna för igår var han helt omöjlig inne på trimmet, skällde vid det minsta ljud och dom som gick förbi och kikade in. Undrar om han blir mer stressad, det verkar så. Det är ju fanken om han inte ska kunna vara med där inne.
Min tanke var ju att han ska vänja sig vid andra hundar och dofter o dyl. Såg det som att det skulle kunna vara lite träning för honom.

Men nu vet jag inte?? Försöker mycket med miljöträning och ibland funkar det skitbra för att det ska bli pannkaka nästa gång. Har verkligen starka funderingar på att ta kontakt med en hundpsykolog.Det är ju tråkigt om han inte ska kunna vara med nu när man fixat allt. Lilla Loppan.

Aramis är det inga problem med, går hur bra som helst.

Ja, jag måste hitta en lösning i alla fall!!!
Igår fick Aramis ett bad också, han blev så snygg och stilig så. Blank och fin i pälsen. På kvällspromenaden i skogen igår så vet jag inte hur han bar sig åt men den stackarn fick in en tagg i tassen som satte sig ganska så hårt, men inte utan att jag fick ut den. Lilla gubben, det måste gjort ont. Han sparkade bakut som en häst.

Nähä, dags att ta itu med tvätten!!! In med en ny maskin.

Tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar