måndag 19 juli 2010

Så var då helgen över...


och en ny vecka tar sin början...inte utan att man känner sig lite trött och sliten, hade inte tackat Nej till en liten semestertripp, kanske några dagar i nån sommarstuga?? Ja, det hade varit skönt faktiskt, en liten stund av ensamhet och att bara få slippa tänka på vardagen.

Igår var det bara en riktigt slapp dag i soffan, orkade inte vara nyttig alls, dumt kanske eftersom inget gör sig själv här hemma?! Nu har man allt idag istället....men men så är det.

Idag ska det väl inte bli så tufft på jobbet, har en del småhundar men ska nog komma hem i tid, städade av trimmet ordentligt i fredags efter veckan som gick, så det slipper jag idag. Skönt.
Egentligen var det bestämt att vi skulle åkt på auktionen igår men det kändes inte som om plånboken tillät det och det var nog bra att det blev som det blev, annars hade jag väl köpt på mig en massa onödiga saker som vanligt.

Det har varit svalare dom sista dagarna här och i lördags kom regnet och åskan, skönt att det rensades upp lite. 
Man är redan inne på tredje koppen kaffe och funderar på om jag skulle ta och gå ut med hundarna snart.
Jag sitter nog en stund till, ska ut o kolla blocket lite också,tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar