fredag 30 juli 2010

Vilken dag!!!!!

Har haft en underbar dag även om det har inneburit att man sprungit omkring och städat o plockat. Men jag har ändå fått mycket gjort. Vi var ju som sagt på auktion i närheten igår och gjorde oss en del fynd.
Lägger ut bilder.
Snackade med en kompis på fb och sa att vi skulle dit och han vart oxå nyfiken så han tog sig en runda han oxå. Det var så roligt att träffa honom så hela kvällen blev så bra. Han är alltid så glad och är som en frisk vårfläkt som drar fram och sprider leenden överallt. Så det var verkligen lyckat.
Kvällen blev sen och i morse var man ganska så trött, så det var tur att man var ledig och fick gå här hemma och fixa o dona lite.Hann också med att ta en promenad bort till grönsaksbilen med Jennie o Vidar som var på ett toppenhumör idag. Färsk frukt o grönsaker finns nu hemma som räddar helgen. Nu har köttfärslimpan åkt in i ugnen med färska champinjoner i sig. Mumsi, ska bli så gott!!! Till det blir det kokt potatis, gräddsås och kokt blomkål, kanske jag gör en blomkålsgratäng. Å, nu blev jag ännu mer hungrig!!!

Imorgon blir det att åka på en stor loppis i blekinge med Jennie o Vidar. Ska bli spännande att se den omtalade. Dessutom har jag nu fattat ett beslut i att jag tar bägge valparna som jag var o tittade på. Så om fjorton dagar får jag "tvillingar"!!!  Ska bli kanonskoj.


Här kommer fynden vi gjorde igår:


Mina hyllor som får pryda köket...


Henriks fotogenlampa... häftig...
 
Hans klocka... hihi
Sprillans ny!!!
en hund till i samlingen....
Lila skål blir fin till jul med massor av godis i....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar