söndag 1 augusti 2010

Brutna Löften!!

Ett löfte är ett löfte som betyder mycket för dom flesta, för en del blir det bara tomma ord, små obetydliga ord som råkar komma fram och för att sen inte har någon betydelse eller tanke på att fullföljas.

För mig innebär ett löfte, förtroende-någon man verkligen kan lita på, respekt och tillit. Kan man inte hålla ett löfte bör man heller inte ge något. En del utav oss använder det för att inge förtroende och nässla sig in för att sen när dom ska uppfylla tar till, ännu en lögn, för att klara sig ur den första, vilket, när det upptäcks blir en ännu större besvikelse hos den som blivit utsatt. En besvikelse som kanske gång på gång upprepas för man vill ju ändå tro gott om vederbörande. Man vill ju så gärna  tro!!!
Om man inte kan hålla enkla, självklara löften hur ska man då kunna säga:-"Jag älskar dig". Stämmer det då?? undrar man eller är det åter bara tomma innehållslösa ord som inte betyder egentligen nånting, utan bara något man slänger ur sig för stunden för att undvika konflikter.

Hur funkar man då som person?? Själva vill dom inte bli svikna och tycker det är fruktansvärt sårande, men varför inte se om sig själv först!!??Hur vill jag bli behandlad??? Vill jag kunna lita på min partner? Tycker jag att löften är till för att infrias? Vill jag kunna känna tillit och respekt?

Ibland är det enkla så självklart!!


2 kommentarer:

  1. Ja ny design igen ;) Tack !

    Ja det blev snyggt .. Vi får se om jag tänker måla sen , :) Jag ska sköra tapeterna idag också , fick inte bort allt igår , tog lång tid att torka :O

    SvaraRadera