tisdag 24 augusti 2010

Första skoldagen....

Så börjar skolan igen för gossen, är väl inte så populärt verkade det igår kväll. Jag kan förstå honom lite grann men så är det ju för många...

Satte oss och såg på teven igår och somnade med en gång tror jag med alla hundarna i soffan, vaknade vid halv-tio och var ute med dom innan det var dags att krypa ner. Tänk, jag kommer inte ens ihåg vad det var vi tittade på!! Undrar vad det var??  Jo, fångarna på fortet, var det ju!!!  Det var kanske inte så bra då eftersom man somnade...hehe

Pupparna väckte mig vid fem idag på morgonen och jag trodde att klockan var mer så jag lät hundarna leka tills jag upptäckte att det inte riktigt stämde, brukar sätta in dom i buren igen när det blir så tidigt annars. Dom får ligga i sin bur om nätterna om jag någonsin ska kunna få dom rumsrena och dom är jätte-duktiga. Dom trivs i sin bur och brukar även om dagarna gå in och lägga sig där om dörren är öppen, blir väl en slags trygghet och så får dom ju vara ifred där. Så jag måste säga att det funkar bra....  är ju lite motståndare till att ha en bur inne så....  men det är ju om det missbrukas, det är ju inte meningen att dom ska sitta i den jämt. Och som sagt, här blir det endast om nätterna.

Läste i tidningen i morse att det är dags för att få upp hundrastgården här i Emmaboda nu. Vi får erbjuda oss att hjälpa till så dom slipper stå själva med den. Något kan man väl göra ialf!!

Det behövs här så hundarna också har någonstans att vara och leka. Och att man kan känna sig trygg. Det var som i morse när vi var ute i skogsdungen här, brukar bara först nu sen pupparna kom hem ta första rastningen där, så dom stora också få kissa av sig det värsta. Idag så gick det förbi en annan hund och dom små som springer lösa började ju skälla och rusa mot gatan, tala om att panik uppstod, jag ropade till ordentligt på dom och dom vände ju och kom tillbaka men ett ögonblick såg det otäckt ut. ...och det är ju ändå en bra bit ifrån vägen....  snabba som vesslor är dom alltså.Dom måste ju tvunget kaxa också, åh dessa små galningar...så nu får jag hitta på en annan runda att gå på. Visst jag har koppel men det är ju fortfarande som dom ska vänja sig vid det och jag håller på med koppelträning, fast inte varje gång, för då blir dom så upptagna av det att dom glömmer att göra sina behov. Ja man får vara om sig och kring sig hela tiden.

Dags att få upp gossen ur sängen, det går trögt....men nu måste han upp.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar