onsdag 4 augusti 2010

Tankar en Onsdagsmorgon....

Sitter här som alla andra morgnar framför datorn med en kopp kaffe och kikar runt och med mina funderingar, bara det att denna morgon känner jag mig sååå seg!! Kroppen vill liksom inte komma igång riktigt. Duschen kanske hjälper om jag nu orkar krypa in dit....vill säga.
Egentligen kom jag i säng alldeles för sent igår, jag skulle ju lagt mig redan vid nio var det tänkt och se "Morden i Midsomer". Men det "bidde" inte så, jag var för uppskruvad, kanske för att vi var ute för första gången och övningskörde, Jennie o jag, dessutom var det full rulle inne på trimmet också så adrenalinet bara pumpade på!!

Vi hade kul i alla fall när vi var ute och körde, Jennie är jätte-duktig och fattar snabbt men sån har hon ju alltid varit, kvick till att lära och lätt för att mata och ta in information. En liten klipsk dotter man har. =))
Hon kommer snart ha sitt körkort om vi nu bara håller på att övningsköra kontinuerligt och ofta.
Nu jobbar hon i två kvällar men på fredag är hon ledig och jag också, så då ska vi säkert hinna med en runda. På fredag ska jag också ta en stund med Vidar och umgås lite med honom, känner att jag måste få göra det. Han har blivit som en drog som man inte kan vara utan. Usch, det lät ju hemskt, men ni fattar vad jag vad menar... beroende har man blivit utav honom, man vill gärna se hans lilla ansikte i alla fall en gång om dagen.

Jag har också, om plånboken tillåter vill säga, funderingar på att åka ner och titta på tapeter o färg i färghandeln, se om jag hittar något fint. Det behöver faktiskt inte bli så himla dyrt eftersom det blir mer fond-väggar i dessa lägenheter. Man kan liksom inte ha för mycket mönstrat utan måste bryta av för att det ska se snyggt ut. Är ju alltid en fördel. Jag trivs verkligen här med denna lgh och området så det är ju värt att kosta på lite då, visserligen är den redan fräsch och snygg eftersom tjejen som bodde här innan är så duktig. Men man vill ju alltid ha sin egen prägel och det hade ju varit kul att förnya sig till julen.
Tänk för om åren vad man höll på, när man upptäckte att jag kan tapetsera själv... hihi ja, då fixade man till det, även om det fanns en  massa små barn runt benen och djur av alla dess slag. Ja det var tider det!!!! Men vad roligt man hade, och ibland blev det fel och vi fick oss ett gott skratt om inte annat.

Nähä, dags att försöka ta sig in i duschen även denna morgon och sen vardags-sysslorna.

Tjineling!!


1 kommentar:

  1. Haha ja , vi får kämpa på med körkortet ! ;) SKa börja läsa också nu tänkte jag . 1 september börjar teorikurserna också .

    Puss

    SvaraRadera