torsdag 5 augusti 2010

Godmorgon, nu var man här igen med kaffet och en cig. Har kört H till jobbet och varit ute med hundarna som vanligt. Igår var det en seg dag på det viset att jag var så himla trött och gick på halv maskin, vissa dagar är ju sådana, tyvärr. Är ju så mycket man borde få gjort, egentligen. Hade tänkt få upp dom sista gardinerna efter att dom blivit strukna men jag gjorde bara middag och sen blev det soffan, skulle se någonting, kommer inte ens ihåg var det var för program och det spelar ju ingen roll för jag somnade ju ändå. För att sen vakna vid nio och var tvungen att gå ut med hundarna, men då blev det bara en liten runda...ibland får man fuska lite.

Trött är jag idag också men det känns ändå lite bättre. Det blir sista dagen för denna veckan inne på trimmet, imorgon har jag ledigt om det inte kommer in något akut, vill säga. Och då blir det Vidar!!! Han piggar upp en om inte annat. Och nu har han ju tagit sina första steg, så rätt var det är blir det full rulle där nere.
Han är tidig med att gå, 10 månader. Jimmie kom jag ihåg var en bit över året innan han gick om jag inte missminner mig, likaså Johan o Robert. Jennie var tidig, nio månader. Det är så roligt att få ha dom så nära för man får vara med mer och se hur han utvecklas, steg för steg. Jag älskar ju det, alla små framsteg som görs blir ju så stort och man gläds åt det så mycket och blir naturligtvis väldigt stolt.
Dessa små underverk!!!!
Nu rasar klockan mot halv-åtta, alltså morgnarna bara försvinner ju, ibland känns det som om man inte hinner någonting. Snart dags att börja med morgonsysslorna igen...  ååhh, vill ha några timmar extra.
Ska försöka att städa av trimmet idag mellan hundarna så det är fint till måndag igen. Man hinner ju inte så mycket med just den biten emellanåt. Ibland ser det ut som en krigszon.... med hundhår och grus.
Ska också försöka med att skärma av lite för hundarna in till fika-rummet där dom får hålla sig när det kommer kunder, Laban har varit omöjlig med sitt skällande dom sista dagarna och tänkte om han inte ser dom så kanske han lugnar sig lite eller blir det tvärtom, men det märker man ju snart.

Lite fb, sen är det bara att försöka komma igång igen.

"Jag vet vad jag flyr ifrån, men inte vad jag söker efter."


 

1 kommentar: