torsdag 9 september 2010

Ett hemligt rum ??

Jag har ett eget rum ...  full av hemligheter...  en stor säng med massor av tankar...dit brukar jag smyga in ibland, lägga mig i sängen med tankar. Där får jag en stund för mig själv....  försöker sortera och begrunda.
Ibland har kärleken tittat in och slagit sig till ro, om inte annat så för en liten stund. In i romansen värld som gör att mångt o mycket gör det lättare att ta itu med verkligheten. Bekymmersfria stunder, med endast molnen som små stigar.... som är så mjuka att vandra på.
En stund av frihet, en stund av lycka, en stund av ro för själen....  tankar omkring livets gåtor och ibland uppstår det förvåning av allt som händer en egentligen... Vissa saker trodde jag fanns bakom mig i livet men ibland blommar det tydligen upp igen, som en lilja  man trodde vissnat ....  helt plötsligt så tittar en liten knopp fram när man minst anar det, för att komma tillbaka och slå ut i  riktigt praktfull blomster.... full av stora blommor!!!
Man kan jämföra livet med en blomma....  liknelserna är många.... 

Kan nu se alla frågetecken som uppstår av vad jag skrivit.....  vad menar hon??
Det är så det är i det "hemliga rummet" ....man smyger in med en härva av knasiga tankar som man ska försöka få rätsida på....  och det är inte lätt...  men skönt att bara få vara där.... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar