fredag 25 februari 2011

Ensam i tankar....

Jag älskar dessa morgnar som jag får ha för mig själv och kunna njuta av ensamheten, det är så skönt att få sitta med sina tankar över en kopp kaffe innan det är dags för huset att vakna.

Kan rent av känna mig lyxig i dom små stunderna.

Ska snart ta Laban & Max på en morgonpromenad, för att efter det besöka duschen innan den första vovven kommer. M ska jobba hela dagen ev. ett avbryt för några timmar under dan för att sen jobba hela kvällen också, så Robban och jag blir själva med alla hundar. Kan vara skönt med en sån kväll också känner jag.

Chattade med en kompis igår och han ville/tyckte att jag skulle följa med på klassfesten som ska hållas i K-na den 12 Mars, men se det gick ju inte eftersom jag just den kvällen redan lovat bort mig som barnvakt och det gör ingenting att man missar det, för jag är hellre tillsammans med lilla Vidar och njuter av hans sällskap istället. Även om det hade kunnat vara roligt att få träffa dom efter så här många år. Men det blir väl fler tillfällen.
Och dom som man hade velat se igen, hade väl ändå inte kommit...såå...


Har redan hunnit hälla i mig en massa kaffe, var uppe och studsade vid sex , som vanligt, det går ju inte att sova länge. Man förlorar så mycket viktig tid  då tycker jag. Har bestämt mig för att göra dagen till en bra dag och försöka njuta av den så mycket jag kan.
Igår gjorde jag misstaget att gå o vila mig ett par timmar mitt på dagen och det är värdelöst att göra så, även om man för stunden kanske behöver det.

Tänkte försöka att uppdatera trimbloggen med lite foton idag också, vi får se vad som hinns med, inte lätt när man själv ska ta hand om alla hundar, bara rasta alla, även om det blir korta rundor så tar det ju minst en timme varje gång och det är svårt att göra nånting emellan eftersom man då blir avbruten hela tiden och den gamla tiken här måste ju ut många gånger om dagen för att klara sig. Men,men det går ju, fast ibland blir jag väldans "mätt" på hundar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar