tisdag 8 februari 2011

Liten paus....

Har fått sätta mig ner en stund nu, lite kaffe & en gammal Lundell-låt som det endaste sällskapet...  skönt.
Känner mig ganska harmonisk för stunden trots allt som händer och sker runt omkring en hela tiden. Tulpanerna lyser gult i mitt kök & sträcker sig ur vasen så fint, orkidèerna blommar för fullt i fönsterna, tycker dom är så vackra och jag är så stolt över dom.
Känner mig nästan lite lyxig med att ha fått lite egentid....  visserligen har jag jobbat idag och sprungit ute med hundarna, fullt sjå att bara ha rastningen av dom fyra galningarna...den ene värre än den andre. Har fixat & städat av nedervåningen och ska snart gå upp & ta övervåningen för Hardy har käkat upp en liten hylla för mig där nu när han var tvungen att vistas där uppe. Dom brukar få vara där så länge jag har hundar här nere som ska tjusas till. Och några timmar bör dom ju klara i sällskap, men han tjurar ihop ibland och hämnas grundligt emellanåt.

Men det är inte värre än att man kan köpa en ny. Tänkte ta kort på mina blommor och lägga ut, naturligtvis så var ju batterierna urladdade i bägge kamerorna...så typiskt och när jag sprang upp nu för att leta rätt på laddaren för att fixa till dom, så fick jag rota lite i lådorna och då hittade jag ju alla grejor som jag ska ha på verandan ...hehe...solen lyser ju faktiskt mitt upp i blåsten så man blir ju lite inspirerad av att gå ut och ta tag i det.  Längtar till Våren då jag kan få komma ut och plantera ut blommor och göra fint i denna för närvarande tråkiga trädgård.  =))

Nähä, en kopp kaffe till innan det är dax att  gå upp och ta tag i att där uppe. Hoppas på att få en stund ikväll och kunna sätta mig med min nya blogg, tanken var att göra det igår men det vart aldrig något över till det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar