torsdag 21 april 2011

Full fart på morgonkvisten....

Japp, uppe vid sex som vanligt och ut med "pisse-nisse" dvs. Max som har svårt med sitt läkage. Tog en cig under tiden  sen var det bara in o sätta på en balja kaffe så man vaknade till, är tvungen att hinna ta lite nu på morgonen med städning och plock eftersom jag varken hann eller orkade igårkväll.

Så nu är diskmaskinen tömd o fylld igen, en maskin tvätt upphängd och nästa är snart klar, kaffet åkte ner i en väldans fart och det finns en ny at påbörja. Hundarna rastade på sin morgonrunda och nu väntar dammsugaren att få tjänstgöra på nedervåningen.

Sen blir det morgontoalett för min del, klockan tio kommer första hunden och den siste för dagen kommer klockan halv-sju ikväll, så det blir en lång dag, denna skärtorsdag.
Magnus får åka och handla under dagen , hade själv velat följa med o se vad som finns men det är orimligt att jag ska hinna det också. Senare i eftermiddag/kvällen kommer Jennie o Vidar och ska förgylla tillvaron med att ligga över så jag hoppas på en stund med Jenna o lite skit-snack.

Men imorog ska jag ta det lite lugnare, tänkte jag...inget jobb. Men kanske det blir en resa ner till Karlskrona , för Robban ville tillbringa påsken hos storebror Johan. Och det kan ju vara kul för honom med lite miljöombyte, tycker jag.

Igår efter att Hugo åkt hem så stack vi ner till handelsträdgården i Örsjö och köpte lite blommor att plantera i min stora kruka för Clematisen som jag hade i den dog i vintras ,tyvärr. Tråkigt men sant och det var ju egentligen inget som förvånar mig med tanke på att den stackarn inte fått något vatten över huvudtaget. Glömde bort den.

Så nu ialf fick jag lite påskfint utanför dörren.


Passar på att önska alla en riktigt GLAD PÅSK!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar