onsdag 27 april 2011

Morgonstund har guld i mun....

Vaknade av att jag hörde hur brevlådans lock skramlade till, förstog redan då att det var ingen mening med att försöka somna om. Så denna Onsdag blir en lång dag eftersom jag gick upp redan tjugo-i-fem.
Satte på kaffet och har hunnit med två koppar, just nu. Det är också för mycket tankar som snurrar i huvudet också, är väl därför som man inte kommer till ro.

Men att få sitta och höra tidigt morgonkvitter ifrån fåglarna som vaknar är ganska så mysigt, det känns som om man är helt ensam om det när det är så tyst runt omkring. Är bara en sak som fattas, min lilla röda stuga, långt ut i skogen!!  Det är i den som jag vill uppleva såna här morgnar.

Fick veta en sak bakvägen så att säga igår, vilket jag tycker är lite tråkigt eftersom personen i fråga inte kan ta upp problemet med mig, personligen. Utan att det ska gå via annat håll. Det stärker redan det som jag har förstått egentligen, att man kan inte lita på någon! Tyvärr så hamnar man i ett dilemma där man inte riktigt vet hur man ska agera. Tankarna virvlar omkring och sätter kaos i hjärnan.
Man tror sig veta att man lärt känna någon men i själva verket så vet man ingenting. Man är ju alltid två i en relation om det gäller partners eller vänner, är ju detsamma. Men visst, jag går min egna väg och sköter mitt så får väl andra gå sin och ta hand om det som är deras då....

Jag vet att min blogg läses av personen i fråga och fler därtill om inte annat som gärna för det vidare med glädje...  så kanske man kan tänka till lite och fundera på sitt egna agerande i hela situationen. Som sagt var, man är alltid två i en konflikt.

Nu ska jag lägga det åt sidan och ta en kopp kaffe till, fundera över hur dagen ska läggas upp och göra det till en bra dag. Röja av i köket med att börja plocka ur och i diskmaskinen, för att sen gå upp och ta en varm dusch och ta ut hundarna på sin morgonpromenad. Förbereda dagens jobb med ett leende och streta på som vanligt.
För igår hörde jag på radion att sommaren är här!!! Härligt!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar