söndag 26 juli 2009

Hemma...igen........

efter en liten minisemester...ganska skönt att få komma hem igen..men vi hade det mysigt trots regn, för det var det mycket av emellanåt tyckte jag.
Vi åkte längs med Vättern upp mot Gränna o det hållet, vad fint det var när man tar sej tid o lär sej att se just allt det vackra ... Sverige är verkligen ett vackert land. =))
På vägen tillbaka så hämtade vi upp Aramis, en liten kolsvart kille som nu har hunnit bli nio veckor, ja snart tio faktiskt. Nja bilen är väl inte så poppis ännu, lite pip o gnäll vart det i början men sen kom han till ro o somnade mellan varven.
Vi campade på vägen hem så inte resan skulle bli för lång för honom och det gillade han.
Mötet hemma med resten av familjemedlemmarna var en upplevelse... kissen är ju större än Aramis..haha
Första natten hemma avlöpte bra , trodde att han skulle vara orolig inatt så jag hade ställt in mej på en natt utan sömn, men han la sej brevid mej o somnade gott och väckte mej klockan sex i morse med pussar o bus. Så jag måste ju säga att han anpassar sej väldigt bra.
Men stackars Loppan har haft ont i magen inatt så jag kan väl säga att jag tvättar mattor just nu.
Han är så duktig lilla Loppan oxå ,han har tagit emot Aramis fint och leker försiktigt med honom så det ska nog gå bra . Han är en duktig storebror..... =))


1 kommentar: