måndag 17 augusti 2009

Finns det något vackrare än vargen...här får vi en guidad tur i Kolmårdens djurpark...det var en sann upplevelse kan jag tala om , det var ett riktigt tråkigt väder . Det regnade så gott som hela tiden men man märkte knappt av det. Vilka underbart vackra o sociala djur det är, så kelsjuka o goa. Vi gick promenader med dom och man fick känna på att få vara med i flocken en stund. Tänkte på det nu när jag läste en kompis blogg om hetsjakten som nu är på den stackars , förvirrade ensamma varg som går i blekinge. Varför är det alltid så...bara för att den river lite får, ta in dom om nätterna då!!!( Fåren alltså) Det finns ju som sagt fler rovdjur än vargen.
När jag hade ngr hönor och en tupp vid ett tillfälle så hade jag glömt att stänga grinden om dom en natt och vips så var räven där och tog allihop, nja tuppen hade han halshuggit och lagt ut på gräsmattan, förmodligen så att jag skulle se det!! Men inte f-n gick jag ut med bössan och sköt en massa rävar för det!!!
Likadant för ett antal år sen när jag jobbade på en tidning så var det en dam där som kom till jobbet och var mäkta irriterad på rådjuren för dom gick o åt upp hennes blomlökar och ville att dom skulle skjutas för det. Okej..??!! Men det är ingen som tänker på att vi kanske har intagit deras revir när vi bygger våra hus på dom platser som VI VILL bo på!!! Då får man skylla sej själv anser jag...såå
låt vargstackarn vara ifred, så ska ni se att han snart ger sej iväg och börjar leta efter att få bilda sej en flock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar