måndag 17 augusti 2009

Hjälteinsatsen.............


Var ska dramatiken vara om inte på Sandgatan i Lindås!!!!!!

Sitter o ska precis på börja min lunch när brandlarmet går i lgh och jag fattar inte varför o Robert ropar att det luktar bränt och ingen fattar vad det kommer ifrån och vi kan inte lokalisera det ..Jimmie flyger upp ur sängen o fattar ingenting.

Börjar hysteriskt slitar ut sladdar från datorer o dammsugaren och det bara blir värre o värre. Då går jag av nån anledning in i badrummet och upptäcker att torktumlaren fattat eld, stänger av huvudbrytaren till den o tvättmaskinen och hela badrummet är fyllt av tjock stickande rök, som sprider sej ut i hela lägenheten. Jag skriker åt Robert att öppna ytterdörren och slänger ut alla djuren, och säger( eller skriker hysteriskt är nog mer sant)..att springa ner o hämta Andreas/svärsonen, och vilken TUR att han finns då, han var ju den ende som tänkte klart!!! I det ögonblicket var jag totalt hysterisk kan jag tala om så när han bad mej att gå o hämta en sax eller kniv så kommer jag springande med en smörkniv..Hallå!!! Kan ni fatta hur dumt man kan bära sej åt, så han fick ju skrika åt mej för att jag skulle fatta.

Han frågar mej oxå om jag ringt brandkåren..vilken brandkår??? Eeeeh.näää... så han ringer dom och har kontakt med dom hela tiden...och jag bara skriker o springer runt som en totalt urflippad galning, stackars mina barn!!! Till slut så kan Jimmie o Andreas kasta ut tumlaren genom balkongen ner på gräsmattan och han släcker det till slut med vatten. Men vad allt kan förändras på en sekund. Brandmännen kommer i full fart o konstaterar att Andreas gjort fullkomligt rätt som han gjorde, så nog var det en riktigt heroisk insats!! Eller visst håller ni med??? Vad skulle jag gjort utan honom???!!Efteråt kommer ju chocken och man börjar gråta o skaka och jag vart så upprörd och förmodligen dom andra oxå. Andreas röker inte men idag gjorde han det , stackarn.

Grannarna kom ju oxå ifrån alla håll o kanter, en del av bara ren nyfikenhet såklart och dom kan man ju lika gärna vara utan. Gotta sej i andras olycka. Och andra av omtanke.

Men ingen kom ju till skada och vi hann ju inte få oss någon giftig rök , så man är ju ändå glad att det gick som det gick nu när det ändå skulle hända.

Så nu vågar man ju aldrig lämna en torktumlare igång när man går hemifrån, ja ingen maskin alls för den delen, för är olyckan framme så kan det ju gå riktigt illa.

Tänk om jag lämnat hundarna hemma själva , usch jag vågar inte ens tänka tanken. Ja, eller Robert ....nä vad hemskt, man hade ju aldrig förlåtit sej själv.

Ja, så så gick det med min städning idag då....just nu hade jag behövt en rejäl dos lugnande kan jag säga. Hela jag går på topp nu!!

Det var en hemsk upplevelse.

Fick ringa hyresvärden oxå som kom en stund efteråt och konstaterade att jag behövde en ny tumlare.... eller hur..så på Onsdag kommer det en snubbe med det o får kolla upp det här.

Så ett stort TACK, till dej Andreas för din hjälteinsats, du är guld värd.


Älskar dej, mina fina svärson.=))





1 kommentar: