onsdag 19 augusti 2009

Nu är köttgrytan på spisen och en gardin är sydd så nu tänkte jag att då kan jag ju sitta en stund till här ute innan Henrik kommer hem o maten ska fram. Ikväll vet jag inte vad vi ska hitta på? Kanske titta färdigt på den nya Wallander-filmen "Tjuven" som vi påbörjade igårkväll men somnade ifrån precis som vanligt,inget konstigt när det gäller oss, det kan ta tre dagar innan vi sett färdigt på en film. Vi är väl för trötta antar jag, är ju uppe tidigt varje morgon, lördag som söndag.
Men det är ändå skönt att vara tidigt uppe man får ju mycket gjort ialf. =)) Och några av kvällarna nu som kommer ska väl Henrik jobba lite extra tror jag, förresten sa han inte det idag att han skulle bli senare??Kommer inte ihåg....går in genom ena örat o ut genom det andra bara.
Ja men en sak ska vi göra och det är långpromenaden med jyckarna. Och så får vi hoppas på att det inte finns så mycket ätbart ute för lilleman.... han ska ju äta allt,är ju såå äckligt. Finns ju mycket katter här runt omkring om man säger så!!
Mamma ringde oxå i eftermiddag, så nu funkar ialf telefonen igen, har krånglat som vanligt.Typiskt Telia!! Ja och hon hade tråkigt som vanligt sa hon. Men hon hade tydligen ändå varit med på en del aktiviterer idag och det är ju bra , för med dom förslagen som vi kommer med duger ju inte....jag frågade henne idag om hon inte kunde ta upp sitt handarbete igen, hade ju kunnat vara skoj och så blir hon ju sysselsatt och livet blir inte så tråkigt då kanske, men njae...-"Ja, ni tycker det" svarade hon bara. Alltså det är jättesvårt att motivera henne, och vad ska man göra???? Ingen som har nått tips??? Det vore ju toppen om hon lärde känna dom andra och kunde göra något kul av det hela... istället hakar hon upp sej på oss barn, jag menar det är inte alltid som man kan eller har lust. I mitt fall känns det som om jag inte räcker till för dom här hemma alls ibland. Ofta tänker jag på mitt förhållande med Henrik, vi har inget privatliv alls..är det inte ungarna eller mamma så är det andras föräldrar eller kompisar. Ibland far vi runt som skollade råttor överallt....sen kommer vi på att vi två finns oxå. Och då är vi i regel så trötta att vi orkar inte nånting, ibland nej varje gång vi planerar att vi ska ha en helg och försöka ägna oss åt varandra så åtta av tio ggr så går det i stöpet!!Men det är väl så det ska vara antar jag ...det är ett under att vi fortfarande är tillsammans så som det kan slita på detta stackars förhållande.
Men vår tid kommer väl .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar