tisdag 25 augusti 2009

Tillbaka igen.....

här ute på bloggen efter en massa turer hit o dit. Datan jag köpte ville inte vara med mer än en dag, hårddisken!! Så jag ringer försäljaren och dom ber mej komma ner med den..åker ner till Ronneby igen..kommer in i affären och talar om mitt ärende..och det slutar med att jag får bytta ut den och till en mycket bättre o dyrare utan att behöva lägga nåt emellan, lät ju bra...kommer hem och får bara in trådlöst och inte fast och vårat nya modem som för övrigt inte varade mer än fyra månader är ju stendött och går inte att använda så vi har fått plocka fram det gamla och där är det bara fast. Ingen utav oss löste detta i nätverket hur vi ska ändra till det fasta så idag fick vi köra ner till Ronneby igen!! Men blev lika bra bemötta denna gången så han fixade naturligtvis till det på ett kick. Så äntligen data igen efter att varit utan i snart en vecka. Men känner mej verkligen nöjd som kund ialf hos dom även om jag ibland då är lite otursförföljd.
Jennie hade lite problem med sin oxå som hon passade på att fixa.
Ja vilka turer och mitt upp i allt så ringer min svåger och undrar om jag inte kan visa huset för ett par intresserade , så det vart ju så körigt att jag höll på att gå i bitar. Och inte blev huset sålt heller vilket kommer att bli problem till vintern antar jag. Ingen händig som vill flytta till Boda?? Säg till...
Och så vart det Kvarnamåla i Söndags som vanligt denna gången var Jennie med oxå, ja Larsson är ju alltid med..hehe så det blev ju en del....bl.a. en asful lampa som jag inte kunde motstå....riktig åttiotalare,grön... massa kuliga lådor med. Henrik köpte nån slags ful byrå för tjugo kronor och man kan ju undra vart han har tänkt att ställa den för här är ju knökfullt vid det här laget. Jag hittade ett bord som jag gillade till tv-rummet men det ville han inte jag skulle ropa på så han fick som han ville. Men där emot ropade jag in ett snyggt överkast till dubbelsängen för 80 kr. och det var snyggt!!
Ja dessa auktioner. Lilleman var med som vanligt och han har blivit sån kompis med Lasse (korvgubben) så han tiggde till sej tre korvar utav honom, han vägrade att lämna kiosken....haha....
På tal om Lilleman så har han lärt sej att gå NER i yttetrappan nu.... behövde bara mana på ett par ggr sen vart det helt okej.Ja han är för söt.
Skolorna började ju idag och det var en nervös stackars Robert som kom till skolan idag så nu är man lite nyfiken på hur det har gått...ska åka o hämta honom snart så får jag väl veta. Usch det var synd om honom , knappt så jag ville lämna han men jag måste ju!! Han är ju för sjutton fjorton år....men för mej blir han nog aldrig stor. Jag kan nog vara ganska påfrestande ibland. Egentligen skulle han cyklat ner själv men han var så nervös att han kom inte ihåg vägen dit... vi cyklade den igårkväll för att han just skulle komma ihåg...och förresten tro inte annat utan att min cykel naturligtvis gick sönder på vägen oxå så jag fick ringa Henrik så han kom o hämtade oss och jag fick ta Jennas cykel istället, ja jösses en olycka kommer sällan ensam. Så nu måste den oxå lagas. Typiskt!!! Men peppar,peppar så har det varit lugnt idag men dagen är ju inte över ännu!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar