måndag 19 oktober 2009

Denna Måndagen känns lite seg tycker jag....vaknade innan klockan han ringa vid sex, upp och studsade och ut med Lilleman....precis som vanligt.
Har hunnit hälla i mej kaffe men tycker inte att det hjälper så mycket, duschen hjälpte inte så mycket heller....försöker varva ner lite efter denna stressiga morgon. Blir ju lite uppstirrat när man ska köra och väck alla....som är sååå sega på att gå upp.

Ambulansen hade en utryckning också på morgonen och tog av in till Lindås, så jag var tvungen att ringa och checka av en kompis med dåligt hjärta så det inte var han...och som tur var så levde han....han fick så roligt av att jag ringde...han känner ju mej....hade gått med det hela dagen och mått dåligt om jag inte kollat upp det.


Usch, ja det hinner tänkas många tankar vid ett sånt tillfälle.

I Lördags hade vi en väldigt trevlig dag i Karlskrona....vi firade av barnens pappa som fyllde femtio år.....vilka bekymmer vi hade innan, vad ger man någon som fyller femtio??? jag tycker det är jätte-svårt.
Men vi fick ihop det till slut och det blev en prenumeration på Nostalgia, en biltidning, i ett år. Och det gillade han.
Deras farmor hade gjort så mycket god mat, hon började med en förrätt, soppa på jordärtskocka,sparris och tomat tror jag det var och den var gudomligt gott, lite tillbehör till den som bestod av kex med pepparrotsost på...mums.
Huvudrätten var en kycklingsgryta, ris och sallad den smakade precis lika gott. Ja, vi vart så mätta så vi var tvungna att vila magarna lite innan efterrätten dukades fram.
Där hade hon gjort någon slags karamellkaka med vispgrädde och olika slags bär till....tala om att man helt slut efter det kalaset.

Lilla Vidar var förstås med och åt lika friskt som vanligt, tycker Jennie gör inget annat än matar honom...hehe....
Han blir lite bortskämd den gossen, men det ska han bli...han var så nöjd i famnen på mormor..slumrade till emellanåt men höll sej vaken ganska mycket ändå tyckte jag. Det är ju så gott att få ha honom hos sej, jag går mer än gärna och bär på honom och gosar.
Att få dra in babydoften, så len och mjuk är himmelskt. Man kan inte sluta betrakta detta lilla ansikte, man får liksom aldrig nog....jag kan titta på honom i timmar!!!
Ibland så kommer det ett litet leende och han gör något visst med munnen så han blir ju sådär extra söt som bara han kan vara.
Ja, han är så otroligt vacker detta barn med så fina ansiktsdrag att han förtrollar en totalt. Man glömmer både tid o rum.
Och det bästa av allt känner jag redan nu med att vara mormor, det är att jag kan plocka dom här bästa bitarna ur karamellpåsen och få njuta så där extra, för den tiden kan jag ta mej.... ja det ska bli så roligt att få se honom växa upp och få följa detta lilla underverk.

Jimmie börjar sin praktik idag så han går här och förbereder och donar, tror nog att han är lite spänd inför det. Men det kommer att gå bra, han är så duktig!!
Jag är verkligen lyckligt lottad i vad det gäller mina barn, alla fyra är så duktiga, var och en på sitt vis. Jag kan vara riktigt stolt över dom, Tack mina underbara ungar för att ni finns och att ni är som ni är!!!! Puss på er!!!

Igårkväll visades ju också Rödeby-fallet på teven vid kvart-över-nio.
Ja, jag vet inte om dom fick fram allt egentligen....denna familjen har ju varit så fruktansvärt utsatta i så många, många år. Det är tragiskt att det ska behöva sluta på ett sånt sätt, alla inblandade får ju leva med detta resten av sitt liv. Och en sak som jag inte förstår är att föräldrarna till den här s.k ledaren i gänget ,påstår att dom inte visste om vad som pågick....pojken hade ju varit på förhör hos polisen veckan innan detta hände och mej veterligen så upplys man ju om det när man har minderåriga barn. Det är ju därför som ansvaret som förälder blir ganska så tungt ibland, men man måste kunna urskilja vad som är rätt och fel. Det får ju inte accepteras, nån slags av mobbing överhuvudtaget.
Och det har ju vaknats upp på skolorna iaf dom jag har varit i kontakt med, där jobbas det faktiskt för fullt för att det inte ska förekommas.
Jag satt och läste en del kommentarer som hade kommit in till blt:s repotage om detta...och alla vill ju skylla på nån....Jag tycker att alla isåfall är lika mycket delaktiga... det är inte så lätt för polisen heller alla gånger, vad jag har förstått ändå av detta när man läst och försökt lyssna , så har ju polisen varit ganska så aktiva....men visst mals det för sakta, kvarnarna ibland. Tycker det är hemskt för familjerna, det är för jäkligt alltihop.
Nu blir jag väl lynchad här...men jag kan ändå förstå pappans frustation , det är fruktansvärt när ens barn inte mår bra och man känner sej så maktlös, för det känns som om man inte kan göra tillräckligt för att hjälpa dom. Men jag säger inte att handlingen var okej, men det blev för mycket helt enkelt för honom.
Hade det gällt mina barn och jag tror jag kan tala för dom flesta föräldrar så hade jag iaf blivit totalt skogstokig..... och bössan hade nog inte legat så långt borta....men förhoppningsvis så hade skotten hamnat i luften.....
Ja fy man får hoppas att folk tänker till av detta.....

Nu är det dags att försöka ta tag i den här dagen och komma igång, mycket som ska fixas innan resan till Nybro blir av.

Önskar alla en go dag.

2 kommentarer:

  1. jimmies replik idag när han kommer till praktiken ! - "vad glooor ni påå ? har ni aldrig sett en pattikant föruut ? " haha .

    hade det varit min unge hade han fått stryk tamejfan . men hans morsa är ju slapp som en älgf***a .

    tack själv för att du finns ! ;)

    SvaraRadera
  2. Du får också en sån härlig syn ;) asg

    SvaraRadera