fredag 16 oktober 2009

Helg....

Då börjar helgen snart igen då....just nu känner jag mej inte på humör för någonting, nästan en liten deppardag....var inte så kallt på morgonen, faktiskt några +grader så det kan man väl inte klaga över så, men det regnar lite och det är ju tråkigt.
Det är ju inte inspirerande att gå ut precis, men nu är iaf hundarna rastade.
Aramis är ju så go om kvällarna när vi kryper ner, ja först ska han ha lite godis innan han går in i sovrummet, sen när jag krupit ner under täcket så kommer han och ska ligga på min arm och jag ska stryka honom mjukt över kinden, då somnar han så gott och ligger och snusar. Han kan ligga där och njuta hur länge som helst, ibland kan det bli för varmt och förflyttar sej till fotändan för att komma tillbaka senare.
Ja han är verkligen speciell. Stenhård koll har han på mej också, ska med precis överallt.
Det är något unikt med hundar, man har sån glädje av dom...och man får så mycket kärlek.

Igår på morgonen ringde Polisen och var pratsugna....eftersom den alkoholiserade grannkärringen (som jag tidigare skrivit om)terroriserat området i sommar så fick jag ju nog en dag då hon hoppade på mej ,verbalt, helt oprovocerat...så jag ringde och anmälde henne för polisen. Så han undrade lite hur det hade gått nu efteråt och så.... och om jag ville väcka åtal och fortsätta proceduren. Men jag tycker att nu när det varit lugnt efter detta och dom snackat med henne, så kan man ju ligga lite lågt. Och uppriktigt sagt , så har jag varken lust eller tid att lägga mer på den damen. Brakar det löst igen , så får jag väl ringa igen isåfall...man har ju det som är viktigare att sköta om. Tycker bara synd om ungarna...det kan inte vara lätt.

Nähä, nu ska jag försöka få upp R så han kommer till skolan. Nu är det bara en vecka kvar sen har dom äntligen höst-lov. ...så gott att få ta en paus.


MEN får inte glömma att Gratulera lilla Mia idag.
GRATTIS!!!!
Glitter Graphics

Am,s Radioprat. |Metrobloggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar