måndag 12 oktober 2009

Hur svårt kan det egentligen vara att få två hundar att sitta still iallafall 30 sek, så man kan få ta ett bra foto på dom???!!!
Här verkar det vara omöjligt.....åtminstone för ikväll....
Lilleman sätter sej jättefint, tills han upptäcker att katten fortfarande lever.....pang, så försvinner han, ja och Loppan börjar också med att sätta sej fint och när kameran kommer fram , DÅ lägger han sej ner och vänder bort huvudet. Jag blir galen......kokoko....

Men jag får göra ett nytt försök imorgon och då blir det ute. Vill ju ha dom på mina visitkort i framtiden. Jo men undrar om dom bägge vill det.??!!
Jag vet inte hur jag ska hinna allt, detta med att starta eget är ju en djungel av allt...tänk på det o det o det......sen ska man behöva ha bokföring också, ja jag vet en som kommer slita sitt hår innan hon är färdig här. Mamma mia....

Har nu suttit och tagit reda på priser o dyl. så jag vet var jag ska lägga mej i för prisklass.... och jag har ändå inte helt fel när jag pratar om det.
Imorgon ska jag ta och ringa ett samtal också ., så jag kan få komma på lite praktik.
Nu känner jag att det måste hända lite.

Hade en liten motgång idag, därför behöver jag se till att det händer något positivt imorgon.
Med motgångar kommer medgångar , så är det...ibland behöver man hjälpa till lite så det sätts lite fart på det hela bara.

Men sitter jag inte här ikväll och börjar rota i 30 års gamla papper och hittar förlossningsjournalerna på de två äldsta barnen. Vad kul det var att sitta och läsa om detta. Och det är väl tur att man glömmer ibland!!
Jimmies var ju den lättaste, helt klart!! 8 minuter låg jag bara i krystvärkar. Allt blir ju mer nu när Jennie fick sin lille, så jag var ju klart tvungen att genast ringa upp henne.
På den tiden mätte dom navelsträngen också, vilket det ser ut som om dom inte gör idag. Ja i vilket fall som helst så har nog Jimmie den längsta iaf, 130 cm lång!!!! Och barnmorskan hade poängterat det också med att stryka under med riktig svart tusch. Hahaha....

Nu måste jag ju fixa journalerna på dom två yngsta också.... är ju roligt att jämföra, nu när dom får egna.

Njut av kvällen....nu måste jag fortsätta här.....





Den som ställer många frågor ökar mångas visdom.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar