måndag 23 november 2009

Japp, så vart det måndag igen, inga konstigheter med det. Det blev auktion i Kvarnamåla igår ändå, mådde faktiskt ganska så bra men hade lite värk men inte utan att jag tog mej igenom den utan några större plågor.
Det var en skön söndag trots väder och vind, alldeles lagom med folk så man slapp att stå och trängas och lagom med grejor så man kom hem i vettig tid. Och nog blev det lite lådor med sej hem alltid, så det blev fullt i köket igen och som jag suttit och gått igenom både igårkväll och idag. Men det är kul. Dom hade ett snyggt vitrinskåp som gick för runt femhundra tror jag att det var men som jag aldrig bjöd på eftersom det var bud på det. En väldigt snygg bokhylla gick för femtio kronor, jo det är sant!! Ibland är det inte klokt vad billigt det kan bli.
Men igår blev det mest smågrejor. Vi bestämde att behålla släpet tills idag eftersom vi tänkte rensa i förrådet ikväll och få ner lite till miljöan. Skönt så vi blir av med lite.
Jennie och Vidar kom upp och förgyllde kvällen för oss, så vi åt toast och det blev en hel del kel med den lille. Han är så underbart go den ungen, mormor fick sej ett par underbara leenden, det bjöd ha så gärna på när han nu fick all uppmärksamhet. Han har mycket luft i sin mage så det blir lite knip emellanåt men vi ska ner till apoteket idag och köpa nånting som jag inte kommer ihåg vad det var för något som Jenna ska testa på honom så får vi se om han slipper det onda.

Jaa, så har vi då fått oss ett gott skratt också i eftermiddag. Skulle då som vi bestämt innan, Jennie och jag skulle åka ner till byn och uträtta ärenden. (Andreas vart också med,icke att förglömma) så smått stressade inser vi att om vi inte delar på oss eftersom det var tvunget att ta både apotek o Ica så skulle vi inte hinna med tanke på att jag skulle hämta upp H klockan fyra igen. Sagt och gjort, Jennie och Andreas tar affären och jag tar Vidar under armen och susar in på apoteket.
Väl inne där så möts jag av en vänlig personal och beskriver mitt ärende i vad det gäller Vidar, han ska ju ha något som heter minifom som ska vara bra för magen så att han ska slippa magknipet. Jo, jag får det och när det är avklarat så frågar jag efter hästliniment som jag hört av en kompis ska vara så bra mot muskelvärk. Tyvärr, säger damen i kassan så har vi inte det längre och jag förklarade varför jag skulle ha det och undrade vidare om dom inte hade något liknande kanske, men ack nej det fanns inget så, svarade hon beklagande och med väldigt stor empati för min värk. Jag säger då att det är Okej ändå och att jag var glad att det fanns det jag skulle ha till Lillen så han slapp sitt onda.
"-Ja, svarar hon så medlidsamt, men tror du inte att din stress kan smitta av sej på den lille??"
Mina ögon blev förmodligen som tefat när jag i det ögonblicket insåg att hon trodde att Vidar var mitt barn!! Under skrattsalvorna som följde fick jag berätta att det var mitt barnbarn.....
gelakguling

Ja men ,du ser ju så ung ut säger hon då, vilket fick mej att dra på munnen ännu mer med tanke på att jag en timme innan varit ute i spöregn med hundarna på deras eftermiddagspromenad och att jag efter den inte ens sett mej i spegeln, håret slickat längs hjässan, sliten, kommen direkt från skurspannen....
Då talar vi om komplimanger alltså!!!!! Det vart ju riktigt lyckat, och hon fick ju sej ett gott skratt också kan jag tala om.

Ett gott skratt förlänger ju livet säger dom ju, några såna till och jag kommer att bli över hundra år!!

Japp, och nu har jag fått både mat och kaffe i mej så nu ska jag ta en promenix med hundarna och sen blir det "Ullared" och "Grannfejden" ska vi se vad dom hittar på ikväll.
Förmodligen kommer det bli mer goa skratt.
Måste också få berätta att det finns dom som är värre än jag med julen och dess belysning, körde förbi kompisens hus idag, han har t.om klätt torkvindan i lysen så den skiner så vackert så....haha

Ha nu en go kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar